torsdag 23 januari 2014

Psykologtid



Psykologen från Reproduktionsmedicin ringde upp mig och jag fick en tid imorgon.  Det känns verkligen som att det är välbehövligt att få prata med någon om allt det här. Jag har inte mått alls bra sedan vårt misslyckade försök och jag stör mig på allt och alla hela tiden och är på ruskigt dåligt humör. Jag får dåligt samvete för hur taskig jag är mot min sambo men det känns som att jag verkligen inte kan hålla tillbaka utan måste komma med gliringar så fort han gör något som inte passar mig. Värst är det om han gör något som jag inte har varit med att planera eller om han ändrar något som vi planerat och jag antar att det beror på att jag har absolut noll kontroll över min kropp och barnamakandet och försöker ha kontroll över allt annars istället.

Att jag mår så här grundar sig väl mest troligt i att jag är rädd för att jag aldrig ska få barn men den tanken är så skrämmande att jag knappt vågar tänka den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar