måndag 27 januari 2014

Spraystart

Så var det dags att börja spraya Suprecur igen. Klockan larmar klockan 6, 14 och 22 varje dag framöver. Jag har planerat ägguttag och återföring vecka 9 så det är minst 4 veckor som jag ska behöva hålla på med sprutorna. Den här gången är jag inte vidare orolig för hur jag ska reagera eftersom jag knappt märkte av sprayen sist. Läkaren sa att jag skulle vara förberedd på att känna mig väldigt känslosam men jag tror inte att jag var mer känslosam än vad varje kvinna som behöver genomgå detta är.

Nu är jag igång. Det känns alltid lättare när man åtminstone gör något även om jag vet att det är flera veckor kvar tills jag ”gör något på riktigt”. Jag försöker tänka positivt och att det är nästan 20% större chans att man blir på smällen på andra försöket. För den statistiken tror jag stämmer men man blir ju helt knäpp av all statistik som man läser här och där och det är skillnad på färsk återföring och fryst. Idag läste jag mig till att det är större chans på fryst fastän jag tidigare trott att det var tvärtom.  

Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar