måndag 12 maj 2014

Adoptera?

Imorse såg jag Klara Zimmergren på Nyhetsmorgon (jag jobbar hemifrån idag, förkyld). Hon har skrivit en bok om sin längtan efter barn. Hon har försökt med IVF men utan att lyckas så till slut så blev det adoption. Jag får för mig att det är något slags tecken men jag vill verkligen inte adoptera. Jag vill föda mitt egna barn. Möjligen så ändrar jag mig om det blir konstaterat att det inte kommer att fungera men än så länge känns det inte som ett alternativ. Jag har tänkt mycket på barngrejen det senaste och började gråta när jag var ute med vänner i helgen och ämnet kom upp. Det är så sorgligt att jag kanske inte får uppleva hur det är att få vara mamma.

Jag ska i alla fall köpa boken. Jag slukar allt som har med att det är svårt att få barn att göra. Jag är med i forum, läser böcker och lyssna på poddar. Önskar att jag istället kunde släppa det för en stund men det verkar omöjligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar