måndag 5 maj 2014

Existensiell kris



Jag fick ÄL-utslag igår så även om lusten är icke-existerande just nu så hade vi sex. Vi kan inte låta en chans passera förbi helt enkelt men det var inget roligt alls. Det var verkligen bara för att det kan finnas en pytteliten chans att det blir en bebis. Att ha det så här, att sexlivet blir så påverkat, är raka motsatsen till vad vi egentligen behöver nu. Det minimerar inte vara chanserna till en graviditet genom att vi har sex så sällan men det är dessutom inte alls hälsosamt för relationen.

Jag är inne i någon slags existentiell kris tror jag. Jag vill styra upp och ändra om hela huset och trädgården och jag vill byta jobb. Jag har idag suttit och skickat ut spontanansökningar till företag inom helt andra branschen än den jag jobbar inom just nu och utan att ha någon erfarenhet men jag måste göra något radikalt. Jag tror att det är vanligt att det blir så här när man är inne i en IVF-process och det tar tag innan man blir gravid (det tror jag fortfarande att jag kommer att bli någon gång). Något måste ske. Tänk om det blir något jättebra av det här? Det sägs ju att allt ont för något gott med sig…

3 kommentarer:

  1. Åååh det där känner jag igen.
    - Jaha älskling...vi måste ligga idag. suck...jag har nog ägglossning. Typ nu i alla fall.
    -Ja ska vi ta det nu eller efter maten?
    -Nä men vi tar det nu så har vi det gjort.
    -Okej hämtar du glidmedlet?
    -Ja inga problem.
    (Ja för inte fan klara man sig utan glidmedlet)
    -Förspel?
    -Nä vi kör bara. Så vi får det gjort.
    -Ja bra tänkt. Jag ska upp tidigt imorgon.
    -Vi behöver mjölk förresten.
    - Jag tar det imorn på väg hem.
    - Bra.

    ÅÅååh så frusterande!

    Jag tänker på dig Kakan! Kramar från Elwan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch vad tråkigt det är. Så här vill jag ju inte ha det. Dessutom gör det ont när vi väl har sex. Jag är inte det minsta sugen så det är kanske inte helt konstigt men det gör ont även när vi använder glidmedel (vilket vi också så klart måste göra). Det tar stopp liksom och så är det som hela jag ska bändas upp. Inget vidare alltså. Så här har det inte alltid varit utan detta hände nu sist. (Vi har alltid haft det lite kämpigt då min sambo är rätt stor men inte så här!) Har du varit med om det?

      Nu blev jag väldigt personlig här kände jag men men, det kan du ta va? ;)


      Hur går allt för dig?

      Radera
    2. Hehe det är som att läsa sig själv skriva. Samma "problem" med storleken och allt!
      Här går allt bra. Vi har börjat kunna ha sex normalt igen men efter allt som varit så blir det inte ofta. Någon gång i månande kanske men det går jättebra när det väl händer.

      Lägg jättegärna till mig på FB eftersom du kan se vad jag heter:-) så kan vi chatta där!

      Kramar

      Radera