torsdag 8 maj 2014

Pengapanik



Nu har jag fått pengapanik. Jag kom att tänka på att om jag inte blir gravid på nästa försök och inte får något till frysen så behöver vi på något sätt hosta upp ca 65000 för att köpa försök på provat klinik. Jag vill antagligen försöka rätt snart efter ett eventuellt misslyckat försök. Jag vill köpa tre försök på en gång (tre försök till priset av två) så att jag åtminstone slipper känna den stressen. Och jag tror jag vill göra det på Carlanderska eftersom jag har hört mycket bra om dem. Förutom när det gäller deras administration, det verkar rörigt som sjutton i vissa fall, men det är resultatet som räknas och många som gått där som jag känner har lyckats att bli gravida. De har också bra statistik även om jag känner mig lite kluven inför den eftersom de kan vara så att de bara tar fall som det verkligen tror kan lyckas till skillnad från Sahlgrenska till exempel. Så. Nu får vi spara som sjutton här under sommaren vilket känns tråkigt som fan men ingenting med det är egentligen roligt så det är bara att sätta igång.

Insåg när jag läst igenom vad jag skrivit att hoppet om att det ska lyckas på nästa försök inte är så stort. Det var egentligen bara vid första försöket som jag var hoppfull, sedan tappade jag hoppet. Jag vill så gärna tro att det inte har någon betydelse men lite skraj blir jag. Jag vill kunna vara som Blondinbella och verkligen tro att det kommer att funka, det kommer att ske. Men hur jävla lätt är det?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar