onsdag 4 mars 2015

6+1

Idag har jag bytt ut rädslan för missfall mot rädslan för MA. Jag testade nämligen med det test man får med sig från kliniken i morse. Mest för att jag ville kunna spara testet, de digitala jag har använt tidigare stängs ju av så de är det ingen idé att spara som minnen. I alls fall så tyckte jag att strecket var onormalt svagt så nu är ju skitorolig. Dessutom mår jag knappt illa alls och magen känns inte av alls lika mycket som för ett par dagar sedan. Brösten är i och för sig ömma fortfarande men man känner väl sig gravid även om embryot slutat växa?

Det är en hel vecka till UL och jag är så trött på den här oron. Jag är trött på det mesta faktiskt och jag känner mig inte alls glad. Måtte denna vecka gå snabbt. Och hoppas verkligen att jag kan slappna av efter ultraljudet så jag kan få njuta av att jag är gravid.

2 kommentarer:

  1. Första tiden är hemsk med all oro! Vad fick du för test från kliniken? Kommer nämligen ihåg att jag tog ett slags test som var mycket svagare än andra test. Enkla stickor bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var nåt som kändes billigt. Jag köpte ett nytt igår kväll, ett digitalt, som det stod Gravid 3+ på så jag kunde slappna av till slut.

      Radera