måndag 30 mars 2015

Lugn

Dagarna går och graviditeten knallar på. Jag känner mig inte orolig vilket är väldigt skönt. Jag kikar fortfarande på pappret när jag är på toaletten men blir inte uppskrämd av mycket eller lite växtvärk till exempel. Nu känns det mer overkligt. Jag är inte överlycklig som jag innan trott att jag skulle vara och jag är inte nedstämd utan mer lugn.

Vi köpte en barnvagn i går! Vi var och skulle testa ut vilken sort vi skulle ha och så visade de sig sälja ut ligg- och sittvagn eftersom färgen var i utgående modell. Den var i marinblått med prickigt inuti vilket var jättefint så vi passade helt sonika på! Man har öppet köp till efter lyckad förlossning så det kändes okej att köpa den nu även om det är väldigt tidigt. Det blev en Stokke Trailz.









9 kommentarer:

  1. Visst är den känslan underbar. Jag har aldrig varit så lugn i hela mitt liv, som när jag var gravid. En sinnesfrid på något sätt. Jag var oxå chockad över att jag inte gick omkring o var överlycklig. Till o med när hon kom så klädde jag inte de där starka kärlekskänslorna p en gång. Det är konstigt Vad hormoner kan göra med en😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kom precis på att jag ibland blir vansinnigt irriterad och i de lägena är jag inte det minsta lugn men annars så ;)

      Radera
  2. För min del kom lyckokänslorna typ runtomkring v 24 (återigen, bästa tiden!). Man mår som bäst, magen växer och syns rejält, man känner riktiga sparkar... Nu blir det lite mer verkligt (men fortfarande lite overkligt ändå :) ). Har handlat det mesta nu! Urkul! Kram!

    SvaraRadera
  3. Snart så! Efter rul tycker jag att tiden flyger fram :)

    SvaraRadera
  4. Vad härligt! Njut! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gjorde det ett par dagar nu är oron på plats igen...

      Kram

      Radera
  5. Grattis Kakan! Är inte säker på om jag sagt det :-) Längtar så till jag känner som du! Plussade för ett par dagar sen men har inte ens meddelat kliniken än :-0 Officiell testdag på måndag... Hoppas det är kvar då! Kram Pia

    SvaraRadera