måndag 23 mars 2015

8+6



I lördags fick jag två påsar fulla med mammakläder av min kompis och igår testade jag ett par mammajeans för första gången. Herregud vad skönt! Jag har IBS så jag ser ju gravid ut mest hela tiden men i vanliga fall så är magen relativt platt fram till att jag tar något att äta. Numer är den aldrig platt så jag är farligt sugen på att sätta på mig de där brallorna och ha på jobbet. Jag är dock rädd för att någon ska se att de är mammabyxor så jag väntar till efter UL på torsdag för säkerhets skull.

I övrigt så känner jag mig inte särskilt gravid. Jag har fortfarande ömma bröst, är trött och magen värker ibland med det är normalläge nu så jag tänker inte så mycket på det. Oron över att det ska komma blod när jag går på toaletten har också släppt. Det känns, om jag ska vara ärlig, rätt otroligt att något hemskt skulle ske nu även om jag såklart inte kan vara helt säker. Och jag vågar knappt säga det av rädsla för att jinxa allt. Men så känns det i alla fall och det är skönt även om det inte innebär att jag överlycklig hela tiden heller.   

2 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt!
    Jag blir glad av att läsa om ert barnvagnsletande och mammakläder! Så himla härligt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack. Jag tänker mycket på dig <3

      Radera