torsdag 19 mars 2015

Barnvagn och lycka

Vi var och tittade på barnvagnar igår. Helt bananas! Det är extremt tidigt för att göra det och det var lite läskigt men min kompis ska sälja sin vagn och jag ville jämföra med andra innan jag bestämmer mig för om jag ska köpa hennes. Vi vill ha en hög vagn eftersom jag är ryggopererad och får ont när jag böjer mig framåt och sen vill vi ha en som är lättkörd och lätt att packa ihop och få in i bilen.

Det sägs att Joolz är en hög vagn men det är ju bara snicksnack. Den är lik Bugaboon (samma designer) och är högre än den så det kanske är därför men hög är den då rakt inte. Däremot så är de flesta Stokke-modellerna och Britax (gamla Brio) Go Next rejält höga så det lutar åt någon av dem. Stokken har fått himla bra resultat i olika test men den ser ju för jäklig ut dessvärre. Angenämt svåra val :)

Idag känner jag mig riktigt lycklig. Solen skiner och det låg ett rosa hopprep vid busshållplatsen som gjorde mig pirrig magen. Om några år kommer min lilla flicka hoppa med rosa hopprep.

8 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg! Sitter här och ler! ��Kram!

    SvaraRadera
  2. Brio go (Britax) är underbar! Vi valde också den för höjden men den är toppen på alla sätt! Härligt att läsa om er lycka! /Plusjakten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra. Är en lika hög med sittdelen? Fick höra igår att den inte är det?

      Tack!

      Radera
    2. Nej det är den inte! Vi valde bort den just för att sittdelen är låg. Det är den för övrigt på måååånga vagnar och modeller. När ni fastnar för en modell - se till att ni provkör den med både sitt- och liggdel. Sittdelen använder man dessutom så mycket längre tid än liggdelen så det är viktigare att den känns bra.
      Vi köpte en teutonia istället för brio och var nöjda med den och sittdelen var högre. Dock märkte vi när vi sålde den att andrahandsvärdet var uselt.
      Det är en djungel. Ta tid på er och prova olika.
      Grattis till graviditeten!
      -Jenny-

      Radera
    3. Vi har inte kännt att sittdelen ska vara låg men det kanske den är jämfört med andra? Den är iallafall bra redan tidigt om man har en nyfiken bebis som jag haft men funkar länge, vår treåring sitter också jättebra i den. Har kompisar som haft teutonia (vet inte modell) till första barnet men som bytt till Brio go med andra just tack vare sittdelen! Men det är ju så olika vad man tycker �� Lycka till! /Plusjakten

      Radera
    4. Det verkar vara ett svårt val detta. Vi får kika mer helt enkelt. Just nu tänker jag Stokke Trailz men känner att jag lika gärna kan ändra mig till imorgon ;)

      Radera