torsdag 5 mars 2015

Lättnad

Jag skickade iväg min sambo för att köpa ett nytt, digitalt test så att jag inte skulle bli knasig av att jämföra äpplen och päron. Och där såg allt bra ut, Gravid 3+ stod det. Fasen vad skönt! Nu kan jag slappna av lite igen. Till det är dags för UL eller till jag får ett nytt bryt över något.

I natt vaknade jag av halsbränna. Det värkte som sjutton mitt emellan brösten, i magmunnen skulle jag tro och det gjorde så ont att jag blev kallsvettig. Det hjälpte inte att gå på toaletten för att "lätta på trycket"så till slut fick jag ta en Losec som hjälpte på några minuter. Jag har googlat på både Losec och Otrivin nässpray och båda verkar okej att ta om man är gravid som tur är. Jag är nämligen även förkyld och hemma från jobbet.  

3 kommentarer:

  1. Skönt! Jag önskar att jag kunde ta bort lite av oron men det vet jag ju att det inte går! Men hopar och gärna fram lite i tiden med dig! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi hoppar fram till nästa onsdag åtminstone tycker jag! När har du UL?

      Radera
  2. Massa pepp inför ul!

    SvaraRadera