måndag 2 mars 2015

Måndagsblues


Förra veckan hade jag utvecklingssamtal med min chef och jag mår inget vidare efter det. Hon var inte helt nöjd med att jag inte blir engagerad i vissa saker. Problemet för mig att de här sakerna hon vill att jag ska börja tänka på och planera inför ofta är i ett sådant tidigt stadie att det lika gärna kan vara så att vi aldrig kommer att införa dem i min organisation. Jag kan inte få med mitt team på sådant som är för diffust och jag är inte sådan som person som kan visualisera på det sättet hon vill. Jag kommer aldrig bli som hon vill vilket gör att det känns rätt trist just nu.

Jag tog också upp att jag ibland uppfattar henne som otydlig. Hon själv tyckte att det var provocerande när jag säger att jag inte förstår. Men tror att hon tog till sig. Eller hoppas det i alla fall.

Dessutom är hon världens mest okänsliga och opersonliga ledare. Jag berättade att jag var väldigt orolig för missfall och istället för att säga att det kommer att gå bra så frågar hon ifall jag tänker sjukskriva mig om det händer. Jag blir så trött.

6 kommentarer:

  1. Usch det kan inte vara lätt att gå till jobbet när du känner så. De här första veckorna är ju jobbiga som de är med alla tankar och rädslor. Kan du få stöd av andra arbetskamrater? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kan prata med dem och de tycker likadant, skittrist. Jag kände för att ringa upp henne och prata om det men sen orkade jag inte det. Kanske får ta det längre fram.

      Kram

      Radera
  2. Nej fy vilken otrevlig kommentar, hon verkar ju fullständigt sakna empati! Låter nästan som det är läge att söka nytt jobb... fast samtidigt inte alls förstås...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nåt märkligt är det. Kikar lite efter annat men vet inte vad fasen jag skulle vilja göra ist. Siktar på mammaledigheten istället!

      Radera
  3. Vad tråkigt att höra! Dåliga chefer är hälsoskadliga! Det tar så mycket energi att inte känna sig tillräcklig och uppskattad. Har själv haft en väldigt dålig chef (som slutade förra veckan!). Jag hoppas du har andra bra omkring dig! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gött att hen slutade! Det lär inte min göra i första taget dessvärre. Jag har en väldigt bra kollega men han är bortrest nu, kommer dock tillbaka på torsdag vilket känns skönt.

      Kram

      Radera