tisdag 12 maj 2015

Alkohol

I helgen var jag på möhippa och det är verkligen inget vidare att gå nykter på en sådan. Till slut struntade jag i desserten och gick hem för jag stod inte ut med hur berusade alla var och hur korkat de flesta betedde sig. Nej, hädanefter ska jag inte utsätta mig för situationer där folk dricker på det sättet. Jag blir riktigt illa berörd. Jag är förmodligen mer känslig än många andra med tanke på min uppväxt. Min pappa var alkoholist och dog av sin sjukdom när han var 49 och jag var 22. Jag har alltid tyckt att det är obehagligt när personer blir för berusade men ofta har jag själv tagit ett par glas och då blir det inte lika tydligt. Nu när jag inte dricker alls så märks det så tydligt hur förändrade de flesta blir av alkohol och det är tragiskt med vuxna människor som inte förstår när de ska sluta dricka. I lördags skämdes jag åt mitt sällskaps vägnar för hur högljudda vi var och hur vulgärt många betedde sig. Dessutom har jag verkligen fått mig en tankeställare på hur jag själv beter mig när jag har druckit. Jag ska se till att ingen någonsin ska uppfatta mig som vulgär eller för berusad i framtiden.

3 kommentarer:

  1. Min pappa är också alkoholist, vi har knappt någon kontakt idag eftersom det är praktiskt taget omöjligt. Han fick ett sms om att han blivit morfar, som han inte svarat på...
    Förstår dig fullt ut. Jag avskyr fulla människor, kan nästan få ångest, speciellt om det är någon jag bryr mig om som är packad! Så skönt nu när en slipper dricka själv, även om det var hundra år sedan jag var på fyllfester ☺️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch vad tråkigt. Jag hade ingen kontakt med min pappa det sista året han levde eftersom det också kändes omöjligt. Hemskt sorgligt men vad ska man göra?

      Det är just på tillställningar där det dricks en del, möhippor och bröllop som det känns jobbigast. det verkar drickas mer då än annars. Och när min sambo dricker, vilket inte händer jätteofta men han har ju haft bröllop och svensexor det senaste, så känner jag nästan att jag inte tycker om honom. Usch.

      Radera
    2. Det där med sambon känner jag igen också! Det är som du säger, vad göra? Saker påverkar en liksom..
      Håller tummarna för en Molly - och lovar att du till slut kommer vara lika glad för en Mårten också ; )

      Radera