måndag 18 maj 2015

Typiskt bra helg

Vilken härlig ledighet jag har haft! Det enda negativa är att det är måndag och jobb igen och att jag hade huvudvärk igår som inte gick över med Alvedon och som fortfarande sitter i vilket är lite kämpigt.

Men till det braiga: Mysig fika med Familjeliv-bekantskap efter gravidyogan i onsdags. Yogan i sig var ingen höjdare men inte heller helt meninglös. Det som inte kändes så bra var det flummiga i att sitta tillsammans och sjunga mantran, det som ändå kändes okej var stretch- och uthållighetsövningarna.

I torsdags fikade jag med gravida vänner och det var underbart att få frossa i graviditetssnack i ett par timmar utan att för en sekund oroa sig för att någon i sällskapet skulle bli uttråkad. Gick en stund på stan och shoppade loss lite för mycket, det blev både ansiktskrämer och gravidkläder. Fikade efteråt med en ogravid vän i solen en stund för att sedan åka hem och inviga grillen. 

I fredags var det fullt ös med att hämta vår vagn, en marinblå Stokke Trailz, titta på och boka bröllopslokal, fika med en gammal fin kompis och till sist äta middag med gravid vän och hennes sambo på kvällen. Massa mysiga grejer på en och samma dag!

Resten av helgen har vi tagit det lugnt, pysslat lite hemma och ätit stora mängder glass.


2 kommentarer:

  1. Tråkigt att gravidyogan var lite flummig. Vart går du någonstans? Det kan nog vara väldigt olika. Den yogan som jag går på har bara en kort ramsa i början och slutet, resten är väldigt "oyoga" egentligen. Mycket mer fysiskt och uppe och röra sig på golvet. Kanske du kan testa någon annanstans?

    Härligt med shopping, och hämta vagn! Visst är det kul när det börjar bli mer verkligt? Kul också att få ventilera med andra gravida :) Det som man längtat efter så himla länge men stått utanför!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yogastudion i Linné. Jag har betalat för åtta gånger så jag får gå klart dem känner jag och försöka släppa den märkliga känslan jag får av att sitta i grupp och sjunga mantran ;).

      Ja jag har gått bananas på att googla (och köpa) saker som behövs handlas! Ibland känner jag att jag kanske jinxar allt men slår undan känslan och kör på.

      Kram

      Radera