torsdag 7 maj 2015

Huvudvärk



Jag är inne på dag fyra med huvudvärk för den här veckan. Förra veckan släppte det på fredagen så hoppas på samma den här veckan. Eller ja, det får gärna släppa nu så klart. Det är en märklig huvudvärk för ibland gör det så ont att jag tror att jag ska spy men så går det nästan över helt, så att jag inte tänker på det, för att komma tillbaka igen lite mildare efter ett par timmar eller så. Oftast vaknar jag med huvudvärk som släpper efter ett jag gått upp för att komma tillbaka på eftermiddagen. Någon som känner igen detta och har tips på hur jag ska hantera det?

3 kommentarer:

  1. Hade också mycket huvudvärk i början av graviditeten, massage hjälpte. Tycker du ska kolla blodtrycket också för säkerhets skull/ salt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur länge höll den i sig? Min kom ju vecka 12-13 så det är väl snarare i mitten av graviditeten...

      Kan vara en bra idé att kolla trycket. Tack!

      Radera
  2. Åh kom inte ihåg nu men tippar på att det kom runt v 10 kanske och höll i sig någon månad, men nu gissar jag bara. Minns att det var störigt att man bar fick ta alvedon som inte hjälpte mycket. Fick dock högt blodtryck först efter förlossningen och första symtomet var kraftig huvudvärk kväll, natt och morgon

    SvaraRadera