fredag 29 maj 2015

RUL

Vi hade vårt RUL, rutinultraljud, igår och allt såg jättebra ut! Bebisen var så stor som den skulle vara, hjärtat och kamrarna satt på rätt plats, likaså lill-hjärnan och allt annat som barnmorskan kontrollerade. Så himla skönt! Jag hade på känn att allt skulle vara bra, precis som vid KUB. Skönt.

Plötsligt när vi kikade på ultraljudsskärmen så utbrister min sambo -Är det där en pung? Barnmorskan skrattade till och sa att det stämde. Hon zoomade in och vi fick se en liten snopp och en pung. Så vi väntar alltså en liten pojke. Om jag ska vara ärlig så blev jag lite besviken först men nu har jag börjat vänja mig vid tanken. Huvudsaken är att han är frisk. Han kommer bli världens finaste lille kille. Han kommer mest troligt att få heta Mio. Mio min Mio. 

Jag stack raka vägen till Babyproffsen i Kungsbacka, som hade 50% på allt,  igår efter jobbet och shoppade lite grejer. Det blev bland annat en ljusblå bomullsfilt, täcke och kudde till vagga/vagn, lakan i grått, amnings-bh och lite andra amningsgrejer. Kände mig lite lost i affären men tror jag fick tag i användningsbara grejer i alla fall.

I övrigt så är magen fortfarande inte som den ska, jag går tack och lov på toaletten nu men är väldigt gasig och uppblåst. Jag är också farligt trött och ser ut som ett lik och har köpt Blutsaft utifall det skulle bero på järnbrist och fy sjutton vad det smakade illa! Min barnmorska (som jag mailar med) tror dock inte att det är järnbrist eftersom jag hade så bra järndepåer sist jag var där men det skadar inte att få i sig lite extra ändå tänker jag.

Huvudvärken sitter i. Jag har tagit Alvedon sedan igår morse och så fort de slutar verka kommer huvudvärken tillbaka. Det känns inget vidare att ta medicin men jag hade inte kunnat jobba om jag inte gjorde det. Huvudvärken har blivit värre tycker jag.

I stort är jag trött och känner mig lite nedstämd.  Det är för mycket småsaker som inte känns bra i kroppen som blir stora ihop, huvudvärk, tröttma och magstrul. Men samtidigt är jag glad att allt såg bra ut med bebisen så klart och det var kul att shoppa loss lite igår.  Upp och ner, ner och upp.

12 kommentarer:

  1. Grattis! Dels att allt såg bra ut och till er lille pojke. Klart ni kommer älska honom över allt annat och inte vilja ha någon annan i hela världen :)

    Håll ut, snart är v 24 här ;) Du kommer säkert snart känna att det vänder!

    Nu mot v 35 snart vänder det åt andra hållet igen, haha! Halsbränna och sura uppstötningar. Plus en pärs att vända sig i sängen... Var på gravidfotografering idag, något som jag varmt kan rekommendera lite senare i graviditeten!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns ändå bättre nu efter RUL, känslomässigt. Jag känner buffar varje dag och det är ju hur mysigt som helst men det ska bli spännande att se hur jag mår vecka 24.

      Åh, kanske ska kolla upp det där jag med. Bor du i Gbg? Någon du kan rekommendera?

      Kram

      Radera
    2. Nej, jag bor i Stockholm så jag har tyvärr inga bra tips på gravidfotografer i Göteborg. Mitt råd är ändå att googla runt, och titta på bilder som olika fotografer har tagit. Välj den som har tagit bilder som du gillar! Roligt att ha ett fint minne från gravidtiden!

      Kram

      Radera
    3. Ja men det ska jag nog ta och göra :) Jag går ju all in på allt som har med graviditeten att göra så kan lika gärna slå till på en fotografering :)

      Radera
  2. Va skönt att allt såg bra ut! Vi väntar me en kille ;)
    Hoppas det vänder snart så att du får må bättre! Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint! Tror du snart kommer in i en lugnare period i graviditeten när många börjar må bättre. Jag mådde superbra runt vecka 20, kände mig skitsnygg och allmänt pepp. Hoppas du snart mår bättre iaf! Nu tänker jag skriva grattis också ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, känner mig inte så pepp men det kommer nog!

      Tack!

      Radera
  4. Så härligt att allt var bra med er lille! Hoppas du mår bättre snart. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns verkligen skönt att veta att allt är okej i magen.

      Kram

      Radera
  5. Åh va härligt att allt såg bra ut på VUL!! Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns väldigt bra att vet att allt är bra so far. Lille knodden :)

      Radera