fredag 8 maj 2015

Mood swings

Jag blir arg med en väldans fart. Stubinen är rekordkort. Igår så blev jag skitarg på en dam som gick för långsamt framför mig, hon sneddade in precis framför mig och gick sedan plötsligt lika långsamt som en snigel. Onödig grej att bli arg över men jag tände till direkt. Jag fick lust att smälla till henne i huvudet med mitt paraply.  Eller börja gråta. Det är en väldigt tunn linje mig för mig just nu mellan att bli explosivt arg eller att börja gråta. Jag stör ihjäl mig på de som babblar i telefon på bussen eller som sätter sig för nära mig. Jag blir sjukt arg på min sambo om han inte förstår vad jag menar så att jag behöver förklara eller om han inte är tydlig när han berättar något för mig. Tålamodet är på nollnivå.

Jag har semester vecka 30-33. Min sambo gick och bokade en resa för honom och hans son vecka 33. Till Spanien. Jag är då i vecka 30 och tror inte att Spanienvärme är vad jag vill tampas med min sista semestervecka. Jag förstår att de vill åka, de fick låna en lägenhet och har hittat billiga flygbiljetter. Men jag då? Jag borde vara mer storsint än att sura över det här men det är min sista barnfria semester vecka någonsin och den får jag förmodligen spendera utan min sambo som ju är den jag behöver barnfri tid med. Jaja, jag ska försöka tänka att jag får det lugnt och skönt hemma istället, det behövs nog också.

3 kommentarer:

  1. Åh typiskt! Jag mådde skitbra i vecka 30 och kände mig snyggast och starkast i hela världen. Nu är graviditeter olika, men jag hade gärna slappat i ett hus i Spanien då ; ) Flygbolagen har ju lite olika bestämmelser för när en får flyga också iofs, värt att kolla upp! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tänker att om jag mår toppen, och om jag får flyga för bolaget, så får jag boka en biljett alldeles innan det är dags att åka.

      Kram

      Radera
    2. Smart, peppen på det!

      Radera