måndag 25 maj 2015

Klagosång

Är fortsatt irriterad men nu mest på grund av sömnbrist och förstoppning skulle jag tro. Jag sover som en kratta och är så trött att jag skulle kunna somna på stört om jag tillät mig själv att sluta ögonen. Jag har skickat iväg min sambo till Ikea för inköp av mörkläggningsgardiner och vi ska köpa ett nytt ljudisolerat fönster till sovrummet. Fönstren behövde bytas ändå så lika bra att göra det nu. Undrar om det har med graviditeten att göra? Jag trodde att det var på slutet som man sov illa men kanske sätter det igång redan nu. Urk. Jag har väldigt svårt att somna och sen när jag väl somnat så vaknar jag av minsta lilla ljud eller ljus. Jag roar mig med att försöka komma på vilka fågelsorter som hörs och har hittills identifierat koltrast, duva och mås. Att de ska sätta igång med sitt kvittrande (mås = bröl) redan innan solen knappt gått upp! Och att de kör samma trudelutt gång på gång!  Jag går bananas!

Och magen då, den är det ju helstopp i och det känns som att magen är en uppblåst ballong som ska spricka vilken sekund som helst. Jag har sedan i fredags tagit Inolaxol och det fungerade då men har varit stopp igen sedan dess. Jag har mailat min barnmorska så får vi se vad hon säger.

Och så är det måndag också.


2 kommentarer:

  1. Usch och fy, känner igen den där hemska irritationen. Och förstoppning på det är INTE roligt. Något som har funkat för mig är att äta en kiwi om dagen, fick tipset av min bm, mot just hård mage. Jag tycker att det fungerar! När jag har ökat dosen Niferex har jag kompletterat med katrinplommon några dagar. Tycker Inolaxol har fungerat sådär för mig under graviditeten... Hoppas det löser sig för dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är irriterad över samma saker som vanligt men känslan är mer intensiv och sitter i längre nu, urk.

      Jag har testat kiwi, katrinplommon och linfrön men inget funkar på den här jäkla IBS-magen. Nu har jag startat med Laktulos, hoppas det gör susen.

      Löser sig i dubbel bemärkelse, tihi.

      Tack! Kram

      Radera