tisdag 25 februari 2014

Äggplock

Idag var det dags för äggplock. Naturligtvis läste jag på Familjeliv igår kväll om en tjej som precis gjort äggplock och som tidigare gånger inte alls haft ont men som den här gången hade hur ont som helst, så jag var rätt nervös men det gick bra. Jag hade samma läkare som sist och hon är verkligen förtroendeingivande så jag blev lite lugnare med en gång när jag såg att det var hon som skulle utföra ingreppet. Hon såg 10 blåsor och de fick ut 9 ägg! 3 mer än sist så förhoppningsvis får jag något till frysen om det inte skulle ta sig den här gången. Jag fick Dormicum och morfin som sist och jag var lite tröttare än förra gången. Nu ligger jag på soffan och har mer ont än sist men jag hoppas att det går över tills imorgon. Jag ska jobba hemma men tänkte mig en promenad och en lunch med min kompis som är hemma med sin nya bebis och som bor i närheten.

9 ägg känns bra men jag vågar inte ropa hej ännu. På torsdags eftermiddag är det dags för återförande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar