onsdag 19 februari 2014

Sänkt dos Gonal-f

Jag ringde för att få reda på resultaten på blodprovet som jag lämnade imorse och det verkar ha sett bra ut fast jag får lov att sänka dosen på Gonal-f till 187,5 enheter från 225. Jag ska tillbaka på ultraljud på fredag morgon och antar att det är uttag på måndag.

Jag ser inte framemot ruvardagarna. Det går verkligen inte att koncentrera sig på något annat än om man har gravidkänningar. Vilket man ju har eftersom biverkningarna från Progesteronet, som för övrigt är vidriga att behöva ta, har samma bieffekter som om man är gravid. Man har ont i brösten och man har "mensvärk". Den här gången ska jag ta inte ta Lutinus som sist utan en medicin som bara heter Progesteron, de är inte torra och man använder ingen införningshylsa. De kanske är bättre? Någon som vet om man kanske slipper de läskiga flytningarna?



2 kommentarer:

  1. Jag avskyr också Lutinus och skulle vilja prova något annat. Ser fram emot en rapport om den andra sorten!

    SvaraRadera