lördag 22 februari 2014

Spermiekvalitet

Jag frågade om spermiekvaliteten igår när vi var på ultraljudet. Min sambo hade dåliga resultat vad gällde det mesta på det prov han lämnade under utredningen. När vi var på vårt första besök på Sahlgrenska sa läkaren att min sambo borde sluta snusa och att han skulle ta folsyra vilket han har gjort. Jag har också proppat i honom FertiliForte. Vi gjorde dock inte detta mer än knappt 2 månader innan det var dags för vår förra IVF så resultaten på hans spermaprover kanske inte visar "rätt" resultat så vi får se hur det ser ut den här omgången. I alla fall så visade proverna sist också dåliga resultat, ingen förbättring alls faktiskt. Om det är lika dåliga resultat den här gången finns risken att min sambo börjar snusa igen tror jag. Han har haft det riktigt tufft med att sluta och han har gått upp nästan 15 kilo i vikt...

Vi kör ICSI (mikroinjektion) och vi fick 3 befruktade ägg av 6 sist (1 var omoget och 2 klarade sig inte) även om  det bara ett som vi kunde sätta tillbaka. Det såg däremot väldigt fint ut så det fanns ingen egentlig anledning till att det inte blev någon graviditet. Den här gången hoppas jag på ett par till frysen så jag slipper den här jäkla hormonturbulensen. Eller ja, jag hoppas naturligtvis att det fungerar den här gången så jag får en fin liten bebis :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar