tisdag 6 januari 2015

Ägglossning

Sista dagen på semestern. Urk. Jag längtar inte alls tillbaka till jobbet men jag vet också att det brukar vara värre innan man är där, när man väl är på plats brukar det kännas helt okej så jag hoppas på det.

Har testat för ägglossning i vanlig ordning och jösses vad sent den kom. Imorgon på CD 22 är det dags enligt stickorna. Min sambo är nöjd eftersom han äntligen får ha sex. Det är förfärligt att det bara är när det finns en chans till graviditet som jag är intresserad av sex. Eller jag är inte intresserad då heller egentligen men har det ändå. När man verkligen borde vilja ha sex så vill man istället inte ha det alls. Jag hoppas verkligen på en bättring på sexfronten om och när man äntligen är igenom den här karusellen.

Mina cykler blir bara längre och längre. Inte otippat kanske med tanke på alla behandlingar men lite oroväckande. Vi har som sagt ett samtal på kliniken nästa vecka och jag vill köra redan den här mensen. Det brukar inte vara ett problem på Nordic.

I natt vaknade jag med molande värk i magen. Jag brukar inte märka av ägglossning men det måste ju ha varit det jag kände. Det kändes som vid en behandling, när äggstockarna är svullna och inte får plats i magen liksom. Någon som brukar känna så vid ägglossning?

2 kommentarer:

  1. Log lite när jag läste det du skrev om sex. Känner likadant. Eller jag har ju ingen egen ägglossning så det spelar ingen roll. Men det är synd hur lusten blir lidande när man bara har IVF på hjärnan och med sex behandlingar på ett år som jag har gjort blir väl kroppen alldeles virrig av alla hormoner. Och där står min sambo bredvid och tittar på, helt opåverkad. Det är inte lätt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Herregud, hade jag inte haft ägglossning så hade vi nog aldrig fått till det. Nu har det iofs varit lite "lättare" den här månaden men oftast är jag totalt ointressad. Så jäkla tråkigt :(:

      Kram

      Radera