fredag 23 januari 2015

Sprutstart



Elonva-sprutan såg lite annorlunda ut och eftersom det var första gången jag använde den så kändes det lite knepigt men det gick bra ändå. Jag brukar be min sambo vara med första gången så vi är två stycken som ser till att det blir rätt. Han brukar dock inte kunna se på när jag tar sprutan då han är spruträdd, tur att det är jag som ska ta dem och inte han.

Jag har sovit oroligt. Svettats och frusit till och från. Kan tänka mig att det blir en väldans påverkan för kroppen med allt preparat på en gång även om jag inte känner så mycket annat just nu. Det är spännande att testa nytt men också oroligt. Tänk om det inte blir några ägg alls? Jag försöker tänka att allt har ”gått bra” hittills så varför skulle det inte göra det nu?

Jag fick feeling och bokade in mig på akupunktur den här gången också. Det kommer inte bli lika många besök som vanligt eftersom akupunktören var bortrest till och med onsdag. Det känns helt okej, både på grund av det blir billigare då men också för att det är rätt bökigt att komma ifrån jobbet i tid och otid och för att jag egentligen hade tänkt mig skippa akupunktur den här omgången.

Jaha, omgång sex, nu är vi igång!

Tack för alla kommentarer förresten! Jag uppskattar dem enorm mycket.

1 kommentar:

  1. Vad spännande att få pröva något helt nytt! Det känns som det inte är så lätt att få göra det i den här väldigt konservativa världen. Oavsett hur det går så kan du ju i alla fall säga att ni verkligen försökt allting! Jag håller tummarna!

    SvaraRadera