lördag 3 januari 2015

Tacksam

Idag är det lördag och fyra lediga dagar kvar. Jag ska försöka suga ur varje liten stund ur de här dagarna. Just nu gör jag det jag gillar bäst när jag är ledig, det är fortfarande mörkt ute och jag har tänt ljus, jag dricker en café latte och tittar på serier. Det är bara jag som är vaken.

Bland nyårslöften, lyckönskningar och rader om vad man hoppas på under 2015 hade min fina vän skrivit:

Snart rings det nya in. Och jag hoppas att det blir ett lyckligt år fyllt av pussar, kramar, hästar, skidor, snö, hav, fina mänskor, skogar, böcker, prasseltidningar, sol och en liten bebis (dock inte född av mig för jag har nog med småapor).  Önskar er alla ett underbart 2015!

Jag är så glad för henne. Tårarna rann när jag läste vad hon skrivit. Det är svårt för andra att sätta sig i i hur vi ofrivilligt barnlösa känner men jag är så tacksam för att hon försöker och för att hon längtar tillsammans med mig. Ikväll ska vi hem till min fin vän för att dricka bubbel och äta charkisar och fondue. Det här blir en bra dag!  

2 kommentarer: