onsdag 21 januari 2015

Två saker



Den ena är att jag är med i en tråd på Familjeliv för oss som gör IVF i januari eller februari och jag lade igår märke till att jag är bland de äldsta i gruppen och att jag har gjort en jäkla massa fler försök än alla andra. När jag insåg det här blev jag med ens medstämd och kände det som att jag kanske borde ge upp. Att jag kämpar på fast att jag egentligen borde inse att det är kört. Så jäkla sorgligt. Jag nämnde det i tråden och inte en människa reagerade på mitt inlägg. Ännu sorgligare. Jag borde kanske ge upp Familjeliv istället?

Den andra saken är att jag via Synderskan (tack!) fick nys om ett radioprogram där de sökte folk som kunde vara med och prata om ofrivillig barnlöshet så på fredag ska jag intervjuas för ett program som sänds nästa vecka. Skoj!

18 kommentarer:

  1. Strunta i FL om det får dig att må det minsta dåligt. Det är väl bättre att satsa på Gbg-träffarna istället? Modigt gjort att ställa upp på intervju, heja dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag såg sin kommentar, följer tråden i bakgrunden men tycker att de flesta där inne verkar lite... speciella? Skit i de om du inte får något positivt utav de. Jag tycker INTE du ska ge upp. Kämpa på, jag tycker du inspirerar. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, egentligen finns ju inte ge upp som ett val så jag kämpar på men kanske ger upp Familjeliv... Tack!

      Kram

      Radera
  3. Skit i Familjeliv, håller med Karin, satsa på ivf-träffarna istället.
    Och shit vad kul att du ska vara med i programmet, heja dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Ja, det blir skoj och spännande :)

      Radera
  4. Jag är 37 och skrev att jag ville vara med i tråden du skriver om men blev inte tillagd (jag har förstått att man kan lägga till sig själv nu i efterhand) men jag blir så nedslagen när alla andra lyckas, vilket jag givetvis hoppas och tror att många gör just det med tanke på den låga åldern och få försök, så jag håller mig lite i bakgrunden istället. om det funnits en tråd för oss "äldre" med fler försök hade jag gärna kommenterat:) /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, håller med. Vi får hålla till här istället, jag har ju vanan inne så har du frågor så är det bara att ställa dem. Lycka till!

      Radera
  5. BRA jobbat med radion!!! Alltså, familjeliv känns som nåt man deltar i vid de första försöken typ.. För att lära sig, ställa frågar till andra osv. Men efter mitt andra misslyckade försök så sket jag i fl och fokuserade på bloggar istället, precis som din :) Det är där jag finner kraften och kan läsa uttömliga historier om personer i samma situation som mig så skit i fl!! Din blogg ger mig mkt stöd och uppmuntran!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Sant, jag får också hålla mig till bloggar, och träffar.

      Tack! Jag gör så gott jag kan, alltid kul att någon känner sig uppmuntrad av att läsa. Det är ett stöd för mig att kunna skriva av mig och kul att ni läser...

      Radera
  6. Jag känner likadant på Familjeliv. Ska nog sluta hänga där. Eller så startar vi en tråd för oss som kämpat länge. Man förstår inte hur det är att må dåligt av behandlingarna lika bra när man gör första försöket. Det minns man ju.
    Behöver du stöd och förståelse så är det bara att maila. :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan vara ett alternativ. Nu har jag i och för sig fått lite respons vilket känns bra och vi har ju våra bloggar :)

      Tack!

      Radera
  7. Massor med lycka till!!! Vill bara tipsa om att testa akupunktur i samband med ivf. Man kan börja samtidigt som man börjar med sprutorna. Är övertygad om att det var det som gjorde att det lyckades för oss! Har en kompis som gjort flera ivf och den senaste gången körde akupunktur samtidigt, och plussade! Tänkte om ni vill testa något nytt, plus att man mår mycket bättre mentalt sett också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gjort det vid två av försöken, den gången jag blev gravid och sist. Hade inte tänkt göra det den här gången men fick lite feeling nu när du skrev om det så jag bokade in en tid nästa vecka :):

      Radera
  8. Håller med vad flera andra har skrivit. Jag läste mycket på FL innan vi började med IVF och lärde mig en hel del om processen. Skrev några få inlägg i en tråd under min första IVF för 1,5 år sen men fick känslan av att det inte var min grej, inte mitt typ av forum och har aldrig mer satt min fot där igen. Nöjd med det beslutet. Gör det som känns rätt för dig men du har ju en fin blogg här. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det är stödet jag är ute efter, inte så mycket infon. Vi får se hur jag gör.

      Kram

      Radera
  9. Jag håller med föregående talare. Om ingen reagerade på det du skrev så är de uppenbarligen inte det stöd som du behöver!

    Och vad spännande med radioprogrammet! Du får säga till när du vet när det ska sändas, ska bli jätteintressant att lyssna på!

    SvaraRadera
  10. Det finns ju trådar på familjeliv som passar bättre. Exempelvis vi som har kämpat länge utan plus (eller liknande) vi som har gjort flera misslyckade ivf (eller liknande). Hoppas ni får lyckas snart! Hör av dig om du vill läsa min blogg. Den är lösenordsskyddad. Mvh Ingrid iingrid_s@hotmail.com

    SvaraRadera