lördag 8 november 2014

Då sticker jag!

Jag vaknade i vanlig ordning klockan 6 och kunde inte somna om så nu har jag packat klart allt, duschat och fixat till mig och tittat på två avsnitt av Real housewives of New Jersey och ännu är det inte tid att sticka till flygplatsen. Jag har lite resfeber och längtar efter att få sitta på flygplatsen med ett glas bubbel i näven.

Innan vi sticker ska vi hem till min bonussons mamma och äta smörgåstårta. Hennes andra son fyller år idag och vi kan ju inte gå på kalaset så då gjorde hon en egen liten smörgårstårta till oss. Hur snällt?! Sa jag förresten att hon också skickade mig ett sms och berättade hur glad hon är för att jag är hennes sons bonusmamma, hur klok hon tycker att jag är och att hon inte kan tänka sig en annan bonusmamma till sin son? Jag började nästan gråta. Så jäkla stolt och glad över det sms:et med tanke på hur tufft jag själv tycker att det är emellanåt.

Nu, mina vänner, så hoppas jag att vi alla får en bra vecka, att de som ruvar får positiva besked, och att vi andra får sätta igång och att allt går med bravur! Jag ska koppla bort barnamakandet i den mån det går (till jag får mens).

So long and see you in a week!

7 kommentarer:

  1. Ha det nu så jättebra! Njut. Skulle vilja åka dit igen trots att det ju inte alls var länge sen vi var där, man glömmer så fort. Och wow vilket fint beröm du fick i sms:et. Skoj! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi hade det hur bra som helst som du vet. Och ja, jag har bästa gänget på jobbet. Kram

      Radera
  2. Woho, underbart med resa! Samla kraft och njut nu,peppen!

    SvaraRadera
  3. Åh nej, är det sant!? Inte läst på din blogg på ett tag, men har du fått missfall? Är så hemskt ledsen för er skull... Får jag fråga hur det gick till, hur kände du och märkte det?

    Känner mig nästan dum som säger det, men jag är i vecka 6 nu... Vi lyckades på vårt första ivf här i Sverige (vilket jag stenhårt tror beror på akupunkturen som jag gjort, och fortfarande gör)! Men jag är LIVRÄDD för att det ska gå åt skogen, vet inte hur jag skulle orka ta mig vidare då...

    Stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag fick ju det. Vecka 6, 5+3 för att vara exakt. Ja fick som ihållande mensvärk och kände rätt snabbt att det var något som var fel eftersom den vara så ihållande och rätt intensiv även om det inte gjorde så där väldans ont. Sen kom det mer och mer rosa och efter kanske 5 timmar så kom det som en vanlig mens som höll i sig i 3 dagar. Jag fick ingen UL utan info om att att gravtesta efter 1 vecka och då var det negativt. Jag var säker på att det var ett missfall eftersom graviditetssymptomen försvann nästan med en gång. Brösten slutade att ömma samma dag.

      Härligt att ni lyckats! Jag tror också på akupunktur. Håller tummarna får att det går hela vägen!

      Kram

      Radera
  4. Tack för att du delade med dig!! <3 Nu är det nytt år och nya möjligheter!

    Jag har varit otrolig rädd för att få missfall. I vecka 10 fick jag en liten blödning och blev LIVRÄDD. Åkte till gynakuten och som tur var såg allt bra ut. Jag går nu in i v.14 på måndag, och har gjort kub. Hoppas innerligt att det fortsätter att gå bra.

    Önskar er all lycka med nya försök under 2015. Nummer två blev vårt lyckonummer <3 Stor kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu hoppas vi att det här året är snällare mot oss.

      Håller tummarna för att allt går bra för er, att du är i vecka 14 är ju strålande!

      Kram

      Radera