torsdag 27 november 2014

Statistik



Lite statistik från mina försök:

1.       150 enheter Gonal-f i 10 dagar gav 6 ägg varav 4 var mogna men bara ett blev befruktat och var bra och kunde sättas tillbaka.
2.       225 enheter Gonal-f i 9 dagar gav 9 ägg varav 6 var mogna. 2 blev befruktade och var av bra kvalitet. Vi satte tillbaka 1 och frös 1.
3.       FET
4.       300 enheter Gonal-f i 12 dagar gav 7 ägg varav 6 var mogna. 2 ägg blev befruktade och bra och sattes tillbaka.
Jag hade fler befruktade än vad som blev bra i slutändan men kommer inte ihåg antalet per gång.

Den här gången kommer jag att ta 300 enheter Gonal-f i 10 dagar.

2 kommentarer:

  1. Hur kommer det sig att du fortsätter med Gonal-F varje gång? Jag har också gjort tre försök med Gonal-F och fått i snitt 10 ägg där bara något fallit bort varje gång pga omoget. Vi har manlig faktor så har bara fått ett par befruktade och ett bra återfört per gång. Inget FET. Blev gravid en gång men missfall i vecka 6. Nästa gång tycker de att jag ska testa Menopur. Har de resonerar nåt om läkemedel för dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi pratade om det nu när jag bytte klinik och läkaren på Nordic tyckte inte att det fanns någon anledning att ändra och tydligen finns det en risk för färre ägg med Menopur. Det vill vi ju inte ha.

      Skönt att nästan alla dina är mogna!

      Vi verkar ha ungefär samma historik.

      Hoppas det går bra på ditt nästa försök!

      Radera