måndag 3 november 2014

Kontraster


Jag har haft kontrasternas helg kan man säga. I fredags och lördags var det high life. Jag mådde prima! I fredags slutade jag vid lunch och gick och åt med en kompis, gick en liten stund på stan och när jag kom hem sov jag på soffan i två timmar. Underbart. Sedan åt vi charkisar och drack gott vin och jag orkade hålla mig vaken till midnatt. På lördagen vaknade vi tidigt och drack kaffe i sängen, tog en promenad, åkte och shoppade lite för att sedan ta en tupplur till på soffan. På kvällen åt vi middag hemma hos vänner i godan ro. På söndag däremot så bröt helvetet lös. Jag vaknade med huvudvärk, tog två Alvedon och försökte somna om men det blev bara värre och värre. Jag fick för mig att inte ta någon migräntablett eftersom jag både var osäker på om det verkligen var migrän då jag brukar få synbortfall vilket jag inte hade nu och för att jag tänkte skona kroppen sådan medicin inför nästa IVF-försök. Göta Petter vad dålig jag blev. Jag kräktes som sjutton och huvudvärken gav inte vika på flera timmar. Till saken hör att jag ringde Vårdcentralen i fredags eftersom jag har haft huvudvärk hela veckan och kände mig orolig över det. Jag har tagit både Alvedon och Imigran på grund av huvudvärken men inget har fungerat. Läkaren sa att jag hade spänningshuvudvärk och hade det varit en tumör, vilket jag hypokondrisk som jag är, oroade mig över, så hade jag haft kräkningar. Jaha, och nu har jag ju kräkts så det har stått härliga till vilket gör mig totalnojjig. Jag tycker att jag mår illa hela tiden och att jag känner mig märklig. Jag får nog ringa Vårdcentralen och boka en tid ändå. Orka vara orolig över det här mitt upp i allt

4 kommentarer:

  1. Usch o fy! Jag får oftast migrän eller skarp huvudvärk dagarna innan mens när hormonen går ner... Tror jag d är! Då hjälper inte vanliga tabletter heller. Kul ändå att du hade en trevlig helg till en början! Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja burr, det var inget vidare. Vi kom fram till att det var spänningshuvudvärk och idag så har min sambo feber så kanske är jag lite förkyld också. Ingen hjärntumör i alla fall :)

      Radera
  2. Jag har oxå migrän och IBS. Lustigt! Jag kan rekommendera att byta från Imigran till Maxalt. Jag har haft Imigran i både sprutor och som tablett. Provade även nässpray men det smakade så illa när det rann bak i svalget att jag inte gillade den.Jag har haft Imigran från att det kom ut på marknaden för ca 15-20 år sen och bytte till Maxalt för ca två år sen och Maxalt är mycket bättre. Den går även bra att äta under graviditeten sen. Då den enbart drar ihop blodkärlen i huvudet och inte i hela kroppen. Jag kan även trösta dig med att jag nästan alltid tokspyr av migrän och än har jag inte haft någon tumör. Att spy vid migrän är faktiskt väldigt vanligt. Även att få migrän vid både ägglossning och vid mens då det lätt påverkas av hormoner.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok! Då ska jag testa Maxalt. Jag spydde mkt när jag var yngre men har inte kräkts av migrän på många år nu så det var därför jag blev orolig.

      Vi är nog lättstressade du och jag, alla stressrelaterade sjukdomar som finns har vi verkar det som :(:

      Kram

      Radera