torsdag 27 november 2014

Ultraljud nummer 2

Idag såg man 8 blåsor som var större än 12 centimeter, en var så stor som 18! Så läkaren verkade nöjd och jag känner att det är ett helt okej resultat. Det verkar alltså inte göra någon skillnad för mig om jag kör långt eller kort protokoll. Förutom att det är fantastiskt mycket bättre för min psykiska hälsa att slippa nässprayen.

Läkaren ville köra äggplock på måndag men jag övertalade henne till att vänta till tisdag för att verkligen säkerställa att äggen hinner mogna.

Vi kommer att sätta tillbaka två embryon förutsatt att vi har två fina att sätta tillbaka och om det blir ytterligare embryon så ska vi långtidsodla. Herregud, vad det hade känts bra att få ha några blastocyster i frysen! Nu kommer jag ju i och för sig bli gravid det här försöket så det kommer inte behövas några blastocyster, men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar