fredag 21 november 2014

Sprutdag 2


Då var jag igång. Jag tog min första dos igår på 300 IE Gonal-f och jag känner av det litegrann redan idag. Det molvärker men inget jobbigt alls. Det känns mest bra att jag reagerar med en gång. Det är skönt att Nordic kör med två ultraljud för det känns ändå lite läskigt att köra med en så hög dos som 300 rakt upp och ned. Sist började jag något lägre och på slutet kändes det som att jag eventuellt höll på att bli överdoserad (svullen och andfådd) även om det ju ändå inte blev så många ägg. 

Jag börjar stressa lite över att vara borta från jobbet för uttag och återföring. Jag har ett sjukt schema fram till jul. Tidigare gånger har jag varit hemma på uttagsdagen helt och hållet och jobbat hemma de två nästkommande dagarna. Jag får se om jag hinner det nu. Kliniken ligger trots allt granne med jobbet så kanske kan jobba ändå men om jag ska hinna med två akupunkturtillfällen på återföringsdagen blir det knepigt förstås. Ja ni hör ju. Det löser sig.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Skoj att du är igång! Varför får man inte börja med sprutorna på en onsdag? För att det kan bli ÄP på en söndag då? Ja det låter som du har mycket med jobbet, hoppas det löser sig med behandlingen och allt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, det har med plockdag att göra men jag hänger inte med ändå för man tar ju sprutorna olika många dagar...

      Kram

      Radera