tisdag 25 november 2014

Ultraljud nummer 1

Idag var jag på ultraljud. Jag var nervös innan och tänkte att ded kanske inte är en enda äggblåsa därinne men i vanlig ordning så oroade jag mig i onödan. Man såg 7 stora blåsor och eventuellt växer det fram några till innan det är dags för äggplock. Läkaren trodde att det skulle bli plock redan på måndag vilket hade passat mig fint men jag är också rädd att de plockar för tidigt, jag vill inte riskera för många omogna ägg. Jag ska tillbaka på ultraljud redan på torsdag dock så vi får se hur det ser ut då. Tills dess så ska jag fortsätta med 300 enheter av Gonal-f.

Jag tog min första Orgalutran igår. Nålen är lite större än på Gonal-pennan och det var liksom segt att få in den i köttet men det gjorde inte ont. Däremot så sved det i en halvtimme efteråt. Inget som var överdrivet jobbigt.

Jag har en bra känsla för det här försöket. Allt känns lättare än det brukar. Hoppas att det är ett gott tecken!

3 kommentarer:

  1. Hej! Vet inte om jag kommenterat innan. Jag går också på nodic i Gbg men kommer inte köra igång med vårt första försök fören i januari. Vill bara heja på dig och säga att de är skönt att läsa din blogg när du är på samma ställe och (än så länge) med samma sprutor som jag kommer ta. Är ganska orolig för orgalutranen därför känns de extra bra när du skriver att den inte gjorde ont :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, vad bra! Vilken läkare har du? Jag har Eva. Känner att hon är lite stressad, och jag är rädd att jag inte får med alla frågor på grund av det. Igår på UL hade jag Anna-Lena och hon kändes lugnare.

      Jag är ledsen att säga att det var värre med Orgalutranen igår :(. Har fått ett tips på att ta lite Embla-kräm en stund innan och tror att jag ska köra på det faktiskt.

      Lycka till!

      Radera
    2. Vi har Anna-Lena, fick jättebra intryck. Bortsett från att dom borrade utanför så kändes hela besöket bra. :)

      Radera