onsdag 5 november 2014

Pinsamt

Pinsamt. Jag ska köpa mössor av en tjej som syr själv och som jag hittade på Blocket. Vi har skickat meddelande fram och tillbaka via Messenger och jag ska till henne ikväll för att hämta upp mössorna. Det senaste meddelandet hon fick av mig idag handlade dock inte så mycket om mössor... Jag skrev: Idag säger appen "mest fertil" och en smiley. Awkward!

För övrigt så är det märkligt att appen Natural Cycles för andra gången den här månaden, och hela 6 dagar efter positivt ÄL-test, säger att jag är mest fertil. Har ni någon input på det här? Kan det vara så att vi testat vid fel tidpunkt varje månad? Men man kan väl inte var mest fertil så långt efter ägglossning? Märkligt.

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag började läsa din blogg för några veckor sedan, då jag var inne i IVF-tankar. Nu är jag gravid på naturlig väg. Och jag tänkte bara tipsa dig om att göra en ultraljudsledd spolning. Det kanske du redan har gjort? För oss har det lett till att vi blivit gravida två gånger om. Vi har en liten kille som är född i år, och nu väntar vi på nästa, är gravid i första månaden. Båda graviditeterna kom till efter spolningen. Jag är 38 år. Och ett tips till - ligg kvar efter sex. Vad de än säger om att man kan gå upp direkt efteråt. Det är inte så. Vi försökte få barn i 5 år. Det var inte förrän vi gjorde spolningen och jag låg kvar som det funkade. Den första spolningen gjorde vi på Sahlgrenska. Då sa läkaren att det var som att nytända livmodern och att de har sett att många blir gravida efteråt. Det kan ta några månader efter spolningen. För oss har det gått på andra försöket båda gångerna. Den andra spolningen, min graviditet nu, gjorde vi på IVF Nordic. Där var de mycket mer negativa och sa att nej så är det inte, man kan inte bli gravid av det. Men här är vi nu igen. Så - jo - jag är övertygad om att det funkar. För oss har det gjort det. Så testa detta och lycka till!

    SvaraRadera
  2. Vill lägga till ytterligare en kommentar. Min sambo har nesatt spermiemängd och kvalitet. Under det normala, ganska mycket faktiskt. Det visade sig på båda klinikerna. Men spelade det någon roll? Nope! Och ja just det - mitt amh är endast 0.8. Men som sagt - det gick ändå vägen. Så det finns hopp!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har vänner som gjort det utan att det har fungerat men det skadar kanske inte att ge det ett försök. Jag ska prata med Nordic om det! Tack för tipset!

      Radera