tisdag 30 december 2014

Ingen bra dag

Idag är ingen bra dag. Jag och min sambo har grälat och vi pratar inte med varandra. Det gör mig otroligt frustrerad att han stänger av. Jag märker tydligt att han är irriterad och ledsen men han säger inget om det vilket i sin tur gör mig tyst och så hittar jag på massa saker i mitt huvud och till slut blir det bara värre. Som precis nu när jag bad honom gå och sova i bonussonens rum. Varför det? frågade han, för att jag inte vill sova med dig, svarade jag. Egentligen ville jag nog bara ha en reaktion från honom men så blev det så här istället vilket inte känns så lyckat.

Det värsta med våra gräl är att de alltid är mitt fel. Det är alltid jag som blir arg och irriterad över något. Han har i princip alltid samma goda humör medan jag stör mig på saker mest hela tiden. Och så försöker jag hitta förklaringar till mitt dåliga humör såsom en dålig dag på jobbet, ett misslyckat IVF-försök, att vi ska ha bonussonen fastän jag inte varit beredd på det, att jag har huvudvärk. Jag är så förbannat trött på att hitta ursäkter för mitt dåliga humör och över att ha dåligt samvete hela tiden. Helvete vad det får mig att må dåligt. Jag mår dåligt, reagerar och mår ännu sämre. Hur ska jag ta mig ur det här?  

2 kommentarer:

  1. Åh vad jobbigt! Så där blir det alltid för mig när jag bygger upp irritation och inte är ärlig med hur och vad jag känner. Hitta ett tillfälle att prata ut. Skrik och gråt, linda inte in saker, säg som det är. Hitta sedan en gemensam strategi framåt. Säg förlåt och fortsätt älska varandra <3 Så gjorde vi (massor av gånger, he he)

    Ta hand om dig och massa pepp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev bättre och sen sämre igen med en rejäl urladdning på nyårsaftonsnatten (otippat) men nu är det bra igen.

      "Säg förlåt och fortsätt älska varandra", det ska jag komma ihåg, det var väldigt fint sagt.

      Radera