onsdag 3 december 2014

Äggplock

Igår var det äggplock. Jag var nervös eftersom det förra plocket gjorde rätt ont och för att man på Nordic inte ger någon annan smärtlindring än Morfin/Rapofen. Jag har fått Dormicum tidigare på Sahlgrenska. Jag fick en halv tablett lugnande men den kan jag inte rekommendera. Jag kände att jag blev snurrig och knappt kunde prata eller gå utan stöd när jag hade tagit den. Själva plocket gick bra men hade rätt ont efteråt, under kvällen och natten. Jag fick med mig Panocod och tog det och Alvedon. Jag vaknade i natt av att jag hade ont och för att det värkte i magmunnen, antagligen blev det för mycket med alla medicin. Idag känns det bättre som tur är.

Vi fick ut 6 ägg vilket känns skralt och jag är orolig att inga av dem ska vara mogna eller bli befruktade som de ska. Alltid är det något att oroa sig för i den här jäkla processen. Till skillnad från Sahlgrenska så ska de höra av sig idag redan om status på äggen. Jag är sjukt nervös.

4 kommentarer:

  1. Hej Kakan, tycker det låter som en bra skörd! Nu håller vi tummarna att det går hela vägen. Själva så sätter helger käppen i hjulet för ett fet... ÄL får jag på fel dag så det krockar! Gaaa är det inte det ena så är det det andra som sagt. Snart jul och lite ledigt!
    Kram och håller tummarna! Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Fasen vad surt. Alltid är det nåt i den här processen! Men skönt att du verkar ta det men nån slags ro ändå. Ska bli skönt med julledigt!

      Kram

      Radera
  2. Åh vad jag håller tummarna, massa pepp nu!

    SvaraRadera
  3. Spännande! Jag trodde snarare sahlgrenska var striktare och att man bara fick rapifen där, dormicum har de aldrig nämnt.
    Däremot ska du inte ta panacod och alvedon tillsammans (så vida du inte bara tar en av varje) men inte två av varje då det är lika mycket alvedon i 2 panacod som i två alvedon i så fall får du i dig alldeles för mycket paracetamol på en gång.
    Kram!

    www.piomio.blogg.se

    SvaraRadera