måndag 15 december 2014

RD 11


Testade negativt i morse och känner mig helt kall. Jag har känt på mig att jag inte är gravid, det kändes inte alls likadant som sist och den här helgen har jag dessutom haft två migränanfall vilket jag också tolkade negativt. Migrän är ofta hormonrelaterat och eftersom jag inte har migrän alls under förra graviditeten så tappade jag verkligen hoppet.

Jag var rätt säker när jag väntade på att resultatet skulle visa sig i skärmen men ändå så hoppades jag så klart. Hjärtat riktigt dånade i bröstkorgen på mig så nervös var jag. Hann lägga mig lite hos min sambo och bara vara innan jag satte på mig kläderna för att gå till jobbet.  

Jag vet att det är tidigt för att testa men jag testade positivt på RD 11 sist och jag har som sagt inga som helst symptom så det känns inte lovande, även om hoppet är det sista som överger mig.

Jag ska gå hem vid lunch. Köpa en lussekatt och bädda ner mig i soffan. Och så ska jag släppa fram tårarna och sorgen över hur orättvis den här jävla skitvärlden är.

6 kommentarer:

  1. Beklagar verkligen. Jag har gjort tre försök, lyckats på ett men som du fått missfall i vecka 6. Väntar på sprutstart för försök 4 nu. Livet är orättvist. Bröt ihop totalt i helgen efter att ha träffat en höggravid släkting. Fy fan för det här. När är det vår tur egentligen? Skickar en kram till dig. Gråt ur dig och glöm inte bort att vi är många som känner som du. Många som förstår och kämpar. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är förjävligt att fler behöver genomlida det här. Ingen borde behöva vara med om det här... Man blir ju tokig.

      Hoppas verkligen att det går bra på ditt nästa försök!

      Kram

      Radera
  2. Åh neej! =/
    Styrkekramar!**
    www.piomio.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Vet hur du känner dig, RD 11 för mig i förra veckan och blodet kom.... :( Ska påbörja mitt tredje försök nästa år. Livet är bra orättvist... Håll ut, nån gång är det vår tur... kramar M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag försöker. Jag vet att det kommer kännas bättre snart igen men för varje misslyckat försök så går man sönder mer och mer.

      Hoppas att det är vår tur snart.

      Kram

      Radera