torsdag 4 december 2014

Embryotransfer

Så var jag var ruvare igen! Jag fick tillbaka två ägg idag. De två som blev bra av de sex som vi fick ut. Fem var mogna och av dem så blev två befruktade och bra, ett fyrcelligt och ett trecelligt. Jag har så klart önskat att båda var fyrcelliga och att vi fått något till frysen men är glad ändå.

Vi fick testdag om 20 dagar! 5 dagar mer än vad man har på Sahlgrenska. Detta innebär att jag ska testa på julafton men jag kommer antingen få mens innan dess eller graviditetstesta, det finns inte en chans att jag håller mig till på julafton.

Jag gick på akupunktur både innan och efter återförandet. Akupunktören prioriterar alltid oss som har återförande men det innebar att jag idag fick gå in i hennes kryddförråd och ligga där i en vanlig säng bland kryddorna. Det var rätt okej faktiskt, lyckades till och med somna till, mycket mjukare för ryggen med riktig säng även om det kändes lite udda att ligga i förrådet med nålar.

Så - wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar