tisdag 16 december 2014

Jag hatar

Jag hatar idag. Jag hatar idioterna som är högljudda på bussen för tidigt på morgonen. Jag hatar personer på andra avdelningar på jobbet som ställer krav på mig och min avdelning. Jag hatar att jag får ställa in middagen på fredag för att det kommer att vara en nyfödd bebis som alla komma att oja sig över där. Jag hatar att det är jag som anordnat träffen men att det är jag som inte klarar att följa med. Jag hatar att de inte förstår att jag behöver stöd så att tjejen med bebisen stannar hemma. Jag hatar att jag känner så och inte kan vara the bigger person. Jag hatar att det är julafton nästa vecka. Jag hatar att jag fyller år nästa vecka och att det har gått ytterligare ett år som barnlös. Jag hatar att vi får bonussonen imorgon så att jag inte kan vara ledsen hemma utan att det känns som att jag är konstig. Jag hatar mitt jobb. Jag hatar mitt liv. Jag hatar mig själv och min värdelösa kropp.

11 kommentarer:

  1. Jag är med dig. Oändligt massa cyberkramar <3 <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3.

      Läste så fint du hade skrivit på bloggen om små små kläder. Jag längtar så att det gör ont.

      Radera
    2. Tack finaste, jag hoppas så mycket för dig, heja, heja, håller tummarna hårt, hårt för att det blir så snart! <3 <3

      Radera
  2. Du sätter alltid ord på mina känslor som jag aldrig vågar vädra. Mitt i sorgen över allt så ska man alltid vara så jäkla stark och vissa dagar känns så hopplösa. Sen går det ett tag och man börjar hoppas igen, spraystart, sprutstart och den oändliga längtan. Idag lider jag extra mycket med dig, det finns inget jag kan säga som får dig att känna dig bättre. Ett sträck förlite på stickan kan sparka undan benen på vem som helst. Tänker på dig och lider med dig. Kram / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, jag försöker tillåta mig själv att känna även om jag straffas hårt genom dåligt samvete direkt efter jag har skrivit en sådan här text. Men det är ju så jag tänker. Jag är arg på alla jävlar som är lyckliga idag. Bara för att inte jag är det.

      Kram

      Radera
  3. Lider med dig! Orkar inte heller gå på middag på fredag pga ganska nyfödd bebis där. Fick missfall i v.6 förra försöket som var fjärde ivf:en. Inte tillbaka mentalt än.
    Tror inte det är många som förstår hur påfrestande det är med andras nyfödda bebisar eller gravidmagar..
    Hoppas du kommer igen! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, vi har samma vidriga historik då. Måtte det vara vår tur snart.

      Kram

      Radera
  4. Åh, jag vet precis hur du känner. Jag har varit där själv i flera dagar. Hemskt att du känner att du inte kan vara öppet ledsen för att bonussonen kommer. Hoppas du mår bättre snart. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mår faktiskt lite bättre redan som tur är. Hoppas att du också gör det... Kram

      Radera