torsdag 18 december 2014

På't igen

Nu har det gått några dagar och jag har lyckats lugna ner mig en smula. Jag är fortfarande lättirriterad och tårarna är inte långt borta men jag kan fokusera på nästa försök. Det är så jag överlever, genom att veta att jag har ytterligare försök, än är det inte kört.

Jag och min sambo har redan börjat äta DHEA. Jag är desperat nu och tänker att det kan inte skada. De skriver faktiskt ut DHEA på Faluns IVF-klinik så det kan ju inte vara dödligt i alla fall. De vanligaste bieffekterna verkar vara fet och dålig hy, ökad behåring och viktminskning. Bieffekterna ska avta rätt raskt efter avslutad behandling så jag känner mig inte så oroad utan kan helt sonika sluta ta preparatet om det blir kalabalik. Lika bra att ge det en chans. De effekter jag är ute efter är bättre spermiekvalitet hos min sambo och bättre äggkvalitet hos mig.

Jag har också bokat in ett besök på kliniken för att diskutera nästa försök och tänker att de ska få testa ett nytt stimuleringpreparat som jag har fått tips angåene från en tjej på Familjeliv och som går på systerkliniken till min klinik här i Göteborg. Preparatet heter Elonva och man ska bara ta en spruta som ska räcka i 5-7 dagar för att sedan lägga till Menopur eller Gonal-f. Detta ska kunna ge fler och bättre ägg.

Till råga på allt har jag precis sökt ett nytt jobb. 

 

2 kommentarer:

  1. Vad stark du är! Verkligen strongt att ladda om. Skönt att kunna se framåt. Vi har pausat över jul, fortsatte krocka med helger så med tanke på röda dagar så..
    Vill passa på och önska en God Jul o Gott nytt år, vi hoppas på att 2015 är bättre än 2014! Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig stark ibland men sedan blir jag liten och svag igen. Fast så är väl livet även om man om inte är ofrivilligt barnlös. Fast jag tror att vi som kämpar lär oss mer på något sätt. Jag hoppas, att ni väl får våra barn, så uppskattar vi dem mer och oftare än de som inte fått kämpa.

      Gott Nytt till dig med. Nu sätter vi vårt hopp till 2015!

      Kram

      Radera