måndag 8 december 2014

RD 4


Idag är magen ”som vanligt”, det vill säga att det molvärker lite då och då istället för konstant som i fredags kväll och i lördags. Däremot så har jag blivit lite risig i kistan och det verkar vara något som hör till den här processen. I alla fall sist, kommer inte ihåg hur det har varit de tidigare gångerna. Sen har luktkänsligheten kommit nu och det vill jag tro är ett gott tecken även om jag blir rädd av att erkänna för er att jag får upp hoppet lite.  Förra gången började det nämligen också med luktkänslighet väldigt tidigt så jag trodde inte själv att det kunde bero på en graviditet men det visade ju sig vara på riktigt. Det satte sig en tjej bredvid mig på bussen i morse som precis hade tagit en cigarett och jag kände mig kräkfärdig. Även lukten från matsalen här på jobbet känner jag av väldigt mycket och personers parfymer. Jag är rädd att inbillar mig eftersom jag tror att det är ett graviditetstecken… Vill inte få upp förhoppningarna.

Min farmor gick bort i lördags. Jag och min sambo satt i bilen på väg upp för att ta farväl när vi såg en bil med en registreringsskylt med farmors namn på.  Jag tänkte då att nu gick hon bort. När vi kom fram hade farmor somnat in ungefär vid samma tidpunkt som bilen, med hennes namn som registreringsskylt, passerat oss.  Kan det vara så att förutom att hon sade adjö till mig på det sättet också på något sätt ser till att jag får en liten bebis? Cirkeln sluts…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar