måndag 1 december 2014

Bestämt oss



Efter att ha tänkt igenom situationen i helgen och vägt negativt och positivt emot varandra så har vi bestämt oss för att sätta tillbaka två ägg om förutsättningarna finns.

Jag mailade ju Nordic och frågade dem men fick inga besked mer än att vi kunde tala med läkaren på uttagsdagen om vi hade frågor. Jag vet hennes ståndpunkt. Jag hade önskat att de kunde göra samma uträkning som de tydligen gör på Linnékliniken men det kan de tydligen inte göra.

Jag är tillräckligt stark för att klara en eventuell tvillinggraviditet och även om jag inte hittat någon statistik på riskerna hos fostren så tror jag att de är relativt små.

Jag kom på mig själv med att vilja få rådet av både er men även av andra jag tillfrågat, att sätta tillbaka två, så uppenbarligen är det det jag vill och således så vi kommer att göra. Det känns rätt.    

6 kommentarer:

  1. Bra val! Känns som ni kommit fram tio ett svar som passar er, precis som man ska göra! Jag fick tillbaka 2 ägg vid två tillfällen men fick aldrig känslan av de ansåg det som nån risk, förutom att få tvillingar då, men det såg vi inte som en risk, snarare en chans! Stort lycka till! /Plusjakten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så kändes det på Sahlgrenska men inte på Nordic. Vi pratade dock lite om det igår, vid plocket, och så kändes det inte som att läkaren var lika avogt inställd så det kändes bra.

      Har ni blivit gravida nu eller fortsätter Plusjakten?

      Kram

      Radera
    2. Vi har haft turen på vår sida 2 gånger faktiskt och har nu två underbara flickor. Det tog tid, kraft och väldigt mycket pengar men självklart värt varenda tår och krona idag! Vår yngsta är föresten resultatet av en två-äggsinsättning! :D Varmt lycka till!

      Radera
  2. Hej, såg inte ditt inlägg förrän idag men jag skulle gjort som ni tänker! Sahlgrenska har ju bett oss fundera över att sätta tillbaka två embryon den här gången och de enda riskerna de kommenterat är "risken" för att det blir tvillingar. I övrigt verkar de inte tycka att det är några jättestora problem med mig eller fostren.
    Kram!
    Och jag hoppas de låter er göra som ni vill!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Igår när vi var där så kändes det som att läkaren var mer med på banan så blir det två ägg att sätta tillbaka så kör vi på det!

      Kram

      Radera