tisdag 30 december 2014

Om mamma inte får bli mormor

Jag har bestämt mig för att sluta ta DHEA, jag ska trappa ner nu i en vecka och sedan sluta helt. Jag kan inte säga att jag mått dåligt bara på  grund av hormonet men är säker på att en del är på grund av det och varför utsätta mig för att må sämre än jag redan gör? Nej, nu slutar vi upp med det här och jag har faktiskt blivit gravid innan, utan DHEA, och får hoppas på att det sker igen.

Jag börjar redan att få jobbångest, trots att det är en hel vecka kvar innan det är dags. Jag fick ett julkort med posten igår, från min chef, där det stod att hon verkligen uppskattar att arbeta tillsammans med mig. Men vet ni, jag tror inte på henne. Jag känner inte själv att jag gör ett bra jobb så hur kan hon tycka att jag gör det? Jag sökte ett nytt jobb innan ledigheterna och jag kommer att fortsätta kika runt. Så här kan jag inte ha det, må dåligt hemma och må dåligt på jobbet. Det här ihop, det är jag medveten om, men jag måste försöka göra nåt åt det, nåt jag har makt över till skillnad från barnamakandet.

Jag fyllde år häromdagen. Jag är 38 nu. Vi var ute och åt med mamma och hennes man igår för att fira och mamma började gråta när vi pratade om barnlösheten. Jag har inte tänkt så mycket på att hon kanske inte får uppleva att bli mormor, kanske aldrig får barnbarn, jag har tänkt på mig själv, men så kan det det mycket väl bli och hur sorgligt är inte det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar