torsdag 14 augusti 2014

Ägguttag

Dagen efter ägguttag. Jag ligger i sängen och kollar Real Housewives of New Jersey, är helt hooked på de där damernas drama. Jag skulle gått på stan med en kompis eftersom jag räknade med att det skulle vara likadant som efter de förra ägguttagen men dessvärre så gjorde det mycket ondare den här gången.

Jag fick ett annat team den här gången och fastän jag fick samma medicin som förut, morfin och Dormicum så kändes det mer. Jag tror att jag tidigare har fått morfinen först och Dormicum sen och att det kan ha påverkat. De andra gångerna har jag till och med slumrat till men nu så kändes allt. Inte så att det gjorde outhärdligt ont men det är något riktigt obehagligt i att de är innne i livmodern och rotar. Det gjorde också ondare efteråt, tidigare har jag ätit min smörgås och gått hem utan problem men nu, även efter en Voltaren, så kunde jag knappt sitta ner, det tryckte liksom mot rumpan. Jag har tagit maxdos Alvedon tills nu och tack och lov så känns det bättre. Jag är svullen och har som kraftig mensvärk men den märkliga smärtan som jag kände igår är borta.

Jag fick Lutinus utskrivet den här gången men hade några Progesteron kvar sedan sist och det gick bra att använda dem också sa barnmorskan. Progesteronen är mjukare och man för upp den med fingret vilket känns bättre än en hård Lutinus som ska sättas in med hylsa, precis dagarna efter uttag i alla fall.

Vi fick ut 8 ägg. Eftersom man såg 7 blåsor på ultraljudet så har jag inga större förhoppningar på ägg nummer 8 men man vet aldrig! Har återförande klockan 14:30 imorgon och akupunktur både innan och efter.  Jag hoppas så att det blir många fina mogna och väl befruktade ägg.

4 kommentarer:

  1. Åh, stort lycka till! 8 ägg är ju jättebra, jag håller tummarna för att allihop blir fina embryon!

    SvaraRadera
  2. Hej kakan! Länge sen jag var inne och läste! Vad det har hänt mycket och vilken fin skörd :-) Grattis till den! Hur känns det med akupunkturen? Jag har nu blivit ruvardag sen igår med ett 6dagars :-/ känner mig lugn och nästan så jag glömmer bort det! Hoppas på att behålla denna känsla hela ruvningen!
    Lycka till på ET! Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Det känns inte så mycket alls med akupunkturen. Var vädligt trött efter behandlingarna igår men det kan ju lika gärna bero på att man är spänd inför återföringen. Meningen med akupunkten är främst att öka blodcirkulationen till livmodern så att ägget fäster bättre så det är lite svårt att känna om det fungerar. Men det känns bra att jag i alla fall har testat det den här gången.

      Härligt med ett 6-dagars! Det tyder på bra ägg det. Härligt också att du känner dig så lugn. Det bådar gott tycker jag :)

      Kram

      Radera