tisdag 5 augusti 2014

Sprutdag 7

Humöret har svängt en hel del fastän jag har börjat med sprutorna. Vi hade två dagar här hemma där vi knappt pratade med varandra, min sambo och jag. Jag kan bli irriterad över att han är så tyst när det blir en fnurra på tråden men så här i efterhand så är det nog ett rätt smart drag från hans sida. Häromdagen blev jag så förbannad över spilld hamburgerdressing och hamburgerbröd på köksgolvet ! (bland annat) så att jag drämde en tallrik i kras. Hujedamej vad trött jag är på det här nu. Jag hade blivit irriterad i vanliga fall också men just nu kan jag inte hålla tillbaka alls och blir rosenrasande. Läskigt att inte ha kontroll över känslorna.

Jag hade blodprov igår och de ökade dosen till 300 enheter. Göta Petter! Men det leder förhoppningsvis till många fina mogna ägg. Jag är svullen om magen, det var svårt att ligga på mage hos akupunktören och det känns som mensvärk och sticker till ibland.

På fredag är det dags för ultraljud.

Jag har fortfarande semester men med tanke på alla besök jag har inbokat här och var så känns det dessvärre inte riktigt som det. På torsdag ska vi dock till Marstrand för att se Stefan Andersson på Carlstens fästning, det blir mysigt och lite semesterigt. Sen ligger jag på soffan och glor på serier och det är ju semesterigt det också. Jag klagar inte!


4 kommentarer:

  1. Usch! Det är verkligen inte roligt! Jag hoppas ultraljudet visar på massor med fina ägg så det känns lite värt det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt är värt det om det blir en bebis, så är det ju men under tiden är det inte lätt att hålla humöret uppe...

      7 fina blåsor blev det, perfekt resultat sa läkaren :)

      Radera
  2. Den här gången måste det vara er tur, massa pepp!! (hoppas det funkar att kommentera nu)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser kommentaren så det funkade fint! Undrar om det är problem för många? Jag får inte så mkt kommentarer och det kanske beror på det?

      Tack för peppen :)

      Radera