lördag 30 augusti 2014

Testdag, ruvardag 15

Jag testade ju positivt i tisdags men hade inte testdag förrän idag egentligen. Repro på Sahlgrenska är inte öppet idag så jag testade igen igår i stället och det var lika nervöst som i tisdags men det gick bra det också. Så äntligen fick jag ringa Repro med ett positivt besked och det kändes underbart! Jag fick tid för ultraljud den 23:e september.



Jag trodde att jag skulle leva i en bubbla här nu och bara vara gravidlycklig men tro sjutton att jag direkt började oroa mig för missfall och andra risker med fostret. Men jag försöker ta det lugnt och tänka att det är en mening med att jag blev gravid nu. Det kommer att gå bra.

Den 23:e får vi också reda på om vi väntar tvillingar eller inte. Herregud vad spännande!

Symptom just nu är lite halsbränna, ömma och känsliga bröst och växtvärk i magen som sticker till och molvärker. Absolut inget jobbigt än så länge utan mer härligt att jag märker att något är på gång.

8 kommentarer:

  1. Så kul - och spännande :) peppen!/Synderskan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur! Vilken vecka är du nu?

      Kram

      Radera
  2. Hej!

    Först o främst: stort grattis! Jag har läst din blogg då och då och det är otroligt roligt att höra att du är gravid!

    Tänkte bara säga att det inte alls är ovanligt eller konstigt om "gravidlyckan" inte infinner sig omedelbart...

    Jag blev gravid i februari (efter några pergotime-försök och 1 ivf) men kunde inte vara riktigt glad förrän framåt v. 12-15 när vi hade gjort KUB och sett att barnet mådde fint.

    Jag tror att det är en sorts skyddsmekanism hos många av oss att inte hänge oss fullständigt åt lycka o drömmar i början när det är såpass osäkert.

    Jag var inte extremt orolig heller, kände mig mest lite känslomässigt avtrubbad… vilket var jobbigt eftersom alla andra pratade om alla ”jättestarka känslor” som skulle invadera mig… men känslorna o glädjen har växt fram med tiden samtidigt som barnet växer därinne :)

    Så försök att koppla bort tankar på hur du borde känna och ”bara var”… känslorna kommer! Lycka till!

    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Jag är jätteglad! Det mesta känns lättare nu med en gång, att gå till jobbet, relationen till min bonusson, ja det mesta faktiskt, men det är som du beskriver antagligen inte förrän efter KUB som jag kommer att kunna glädja mig riktigt ordentligt.

      Jag ska verkligen försöka slappna av, herrgud, jag är ju för sjutton gravid! Äntligen!

      Kram

      Radera
  3. Vilken härlig bild :-D

    Har också halsbränna, småäter som en tok men släpper inte :-/ men är iofs skönt att känna något ;-) har växtvärk också. Gick in i v 6 igår

    SvaraRadera
  4. Försöker att behålla lugnet och låta tiden ha sin gång men dansar inte på bordet direkt. Slappnar nog inte av förens v 13... Oroligheten hör till att bli mamma, man övar sig lite nu på d som komma skall :-/

    ! Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antar att båda de senaste kommentarerna var från dig Pia? Jag tror inte heller jag kan slappna av förrän efter KUB men hörde av psykologen på repro på Sahlgrenska att VUL vecka 7-8 är lika säkert som det man brukar göra vecka 12. Att man tittar efter "rätt" saker och därför borde man kunna slappa av lite om allt ser bra ut då. Vi får se om man lyckas ;)

      Radera
  5. Ja båda kommentarerna var från mig :-) är så kass på att kommentera! Det hakar upp sig liksom så jag måste börja om, tror d är telefonen som spökar! Blä idag är ingen bra dag, känns som d e missfall på g, ont i ryggen som förra gången men har alla andra känningar kvar så jag kanske är en sån som har ont i ryggen :-/ ja det visar sig! Jag försöker behålla lugnet! Pia

    SvaraRadera