onsdag 27 augusti 2014

Ruvardag 12

Symptom så här på ruvardag 12 är att jag känner stickningar och mycket växtvärk i magen. Ibland sticker det till så att jag grimaserar utan att tänka mig för men det känns bra, då vet jag att det växer där inne. Jag är lite risig i kistan på eftermiddagarna och det har jag förstått är ett ganska vanligt graviditetstecken. Det känns som att jag håller på att bli förkyld utan att förkylningen bryter ut och jag blir lätt andfådd när jag går i trappor eller promenerar lite snabbt.

Jag laddade ner en graviditetskalender och enligt den så har jag beräknat förlossningsdatum den 5:e maj. 5:e maj är min pappas födelsedag, eller var, han lämnade oss för 16 år sedan. Det känns så fint och som ett tecken på att det finns en större mening med det här och att jag fick vänta ett tag på att bli gravid. Jag blir både ledsen och väldigt glad av att tänka på det.  Min bebis (eller bebisar) har en väldigt speciell skyddsängel redan.

2 kommentarer:

  1. Är så glad för er skull, helt underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Visst är det fantastiskt!

      Radera