måndag 18 augusti 2014

Ruvardag 3

Inga speciella symptom idag. Jag får som svag mensvärk ibland och mina bröstvårtor är ömma men annars så har svullnaden gått ner och jag känner mig normal. Det känns skönt på ett sätt men samtidigt vill jag att det ska kännas som om jag är gravid även om jag är medveten om att det är för tidigt för det ännu.

Två dagar kvar till att jag börjar jobba. Jag vill verkligen inte. Jag hade lätt kunnat vara ledig mest hela tiden. Eller hitta ett jobb som är roligt, det är väl egentligen där skon klämmer. Men vad ska jag göra istället för det jag gör idag? Jag ska inte sticka under stol med att det hade varit hemskt trevligt att få vara mammaledig ett år eller mer.

Jag har inte vågat träna sedan ägguttaget. Jag hade precis kommit igång med 7 minute workout så det känns lite surt. Undrar när jag vågar mig på att börja träna igen? När det gått en vecka kanske.


7 kommentarer:

  1. Jag ligger EN dag före dig i hela denna processen. Intressant att få följa dig. Håller tummarna för oss! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Hur går det för dig? Några symptom?

      Radera
  2. Ruvardag 4 för mig =) Bröstvårtorna ömmar lite och precis som du har jag en mensvärksliknande känsla till och från. Även en del pirrande känsla. Håller tummarna förr oss =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att vi är flera på ungefär samma ruvardagar så att vi kan jämföra! Man blir ju knäpp av den här väntan.

      Radera
  3. Jag ruvar ju på ett 6-dagars.. Insatt i fredags. Så tänker mig att det är som ruvardag 9... Jämför lite med tidigare.. Jag har mensvärk typ hela tiden :-/ bör få mens den 23e så kan vara precis vad som helst!! Fortfarande lugn men med mkt hjärnspöken

    SvaraRadera
  4. Sorry, sämst på att kommentera blev lite avhugget ovan! Lycka till nu kakan! Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till själv! 6-dagars, wow! Det bådar gott att ägget klarade sig så länge utanför livmodern, starkt ägg :)

      Radera