söndag 24 augusti 2014

Fertilitetscentrum eller Nordic IVF Center?

Jag hade lite mer rosa Lutinus-gojs i går men inget idag hittills. Jag vet väl att det är kört men har ändå suttit och googlat  både jämförelser på privatkliniker och nidblödningar här på morgonen.

Har någon av er några åsikter om Fertilitetscentrum och/eller Nordic IVF Center? Nordic är 9000:- billigare och har ett bättre läge för mig, de har bättre statistik på antal födslar färsk cykel men Fertilitetscenstrum har mycket bättre på fryst än Nordic. Jag har ju dock bara lyckats få ett ägg till frysen vid ett tillfälle så det lutar åt Nordic IVF.

Förlossningar per startad cykel, kvinnor 35-39 år, färsk IVF:

Sophiahemmet, Stockholm - 26 procent
Nordic IVF, Göteborg - 25,8 procent
Fertilitetscentrum, Göteborg - 22,6 procent
IVF-kliniken, Umeå - 21,1 procent
IVF-kliniken, Falun - 20,3 procent
IVF-kliniken Cura, Malmö - 19,6 procent
Carl von Linné Kliniken, Uppsala - 19,6 procent
IVF-kliniken Öresund, Malmö - 17,9 procent
Fertilitetscentrum Stockholm - 16,4 procent
IVF-kliniken, Stockholm - 13,2 procent

Förlossningar per startad cykel, kvinnor 35-39 år, frysta cykler (IVF eller ICSI):

Fertilitetscentrum, Göteborg - 33,6 procent
IVF-kliniken, Falun - 28,8 procent
IVF-kliniken Öresund, Malmö - 20 procent
Sophiahemmet, Stockholm - 19 procent
Carl von Linné Kliniken, Uppsala - 16,6 procent
IVF-kliniken, Stockholm - 15 procent
Fertilitetscentrum, Stockholm - 13,8 procent
Nordic IVF, Göteborg - 10,3 procent
IVF-kliniken, Umeå - 8 procent
IVF-kliniken Cura, Malmö - 4,5 procent
Källa: QIVF:s statistik från år 2010

6 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag gör precis mitt första IVF-försök på Nordic i Göteborg. Både under utredningen och själva försöket har läkare och sköterskor varit fantastiska. Det känns som de bryr sig om oss mer än som bara patienter. Jag rekommenderar dem å det varmaste.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra! Har bara hört positivt om dem hittills. Tack för input! Hoppas det tar sig för dig, återkom gärna med statusrapport.

      Radera
  2. Jag har just gjort mitt första på Nordic och är mycket nöjd med dem. Speciellt de kvinnliga läkarna och sköterskorna är nog de underbaraste jag mött inom vården. Bara gott att säga om dem. Lycka till och kom ihåg att vi är många som kämpar för ett plus! Nån gång är det vår tur!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra! De är ju dessutom billigare än Fertilitetscentrum så det lutar åt dem.

      När ska du testa eller har du redan klarat av försökta försöket hela och hållet?

      Radera
    2. Även den manliga läkaren U är fantastisk. Jag är generellt skeptisk till manliga gynekologer och upplever att de inte fattar att en gynundersökning kan vara obehaglig, men U vad omtänksam och var väldigt mån om att allt skulle kännas ok.

      Radera
    3. Första försöket är avklarat, fick bara ut 4 ägg varav 2 befruktades, 1 klarade sig inte och det sista delade sig inte som det skulle. Vi blev rekommenderade äggdonation med en gång av dem efter usla testresultat hos mig. (Är 36år och lågt Ahm, innan ivf hade vi försökt ett par år på egen hand) Nu smälter jag detta och gråter lite varje kväll men hoppet finns där om att någon gång i livet få hålla en egen liten bebis i min famn:) Jag känner att man behöver samla en hel del styrka inför denna process, fasen vad det har slitit på mig. Håller tummarna för dig och alla andra som kämpar! / Maria

      Radera