lördag 16 augusti 2014

Återföring - ET

Igår var det återföring. Jag började med en akupunkturbehandling. Jag går ju på akupunktur främst för att öka blodcirkulationen i kroppen och till livmodern för att ägget ska fästa bättre. Jag var väldigt seg efter behandlingen men sedan var det någon försening så jag fick vänta en timme innan det var min tur så jag hann piggna till. Den här gången fick jag en annan läkare, Ann-Christine-någonting tror jag att hon hette. Det kändes bra att det var en annan person än vid mina tidigare återföringar, man vet ju inte om det kan spela in så jag testade gärna någon ny.

Vi hade 7 ägg (de sa 8 vid uttaget men ett kanske hade sett ut som ett ägg men inte var det), 6 var mogna, 5 blev befrukatde och 2 blev toppenägg som delade sig som de skulle. Vi fick tillbaka två 4-celliga ägg som vi nu döpt till Hasse och Tage. De två senaste försöken sattes det tillbaka 5-celliga ägg som också var bra men tydligen är 4-celliga att föredra. Det känns toppen! Hade så klart känts ännu bättre om vi haft något till frysen men man kan inte få allt.

Jag gjorde en akupunkturbehandling även efter återföringen. Sammanlagt har jag gjort 6 behandlingar tror jag och det känns bra att jag har testat detta också.

På kvällen var jag väldigt svullen, magen var som en ballong och det var likadant när jag vaknade. Det kändes obehagligt och jag blev lite rädd för att det skulle vara en överstimulering men nu på morgonen gick jag på toa och nu känns det mycket bättre. Morfin är ingen höjdare för magen :(.

Så då var man ruvare igen och två veckor av vånda väntar. Jag satsar på att ta mig till RD 12, det är då jag fårr mens innan, kanske till och med på RD 11 sist. Når jag RD 12 så lever hoppet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar