fredag 22 augusti 2014

Orimligt ledsen

Åh jag blev så ledsen så att jag började gråta nu. Vi var några som bestämt oss för att ha en IVF-träff i Göteborg men vi lyckades inte få till ett datum som passade alla. Det verkar som att det inte blir någon träff förrän i slutet av september om vi nu hade fått till något datum som passade alla alls. Jag hoppades på att kunna ses rätt snart, typ nästa vecka, med tanke på att jag ruvar och verkligen hade behövt någon att prata med som vet hur det känns men nu som sagt så blir det ingen träff förrän gud vet när. Det känns orimligt att jag blir så här ledsen, sitta här och lipa liksom, och det är väl hormoner och ängslan och allt möjligt som spelar in. Känner mig som ett barn som inte fått min vilja igenom. Förhoppningsvis är jag ju gravid och då är väl egentligen det enda jobbiga med det här att jag inte kan träffa personer i samma sits att få stöd av under ruvartiden. Jag får hoppas på mycket stöttning här och på Familjeliv även om det inte är samma sak som att ses. Är jag inte gravid (gud förbjude) så kanske jag kan hoppa in på träffarna sen istället.

Den här jävla ruvarperioden tar kål på mig, jag är så instabil och lättirriterad att jag blir tokig snart.

7 kommentarer:

  1. Är på min 8:e ruvardag. Humöret är inte lika dåligt nu men jag förstår hur du känner.
    Bor också i Göteborg och vill du så kan vi ta en fika nån dag. Jag är bra på att lyssna =)

    / A

    SvaraRadera
  2. Har du några symptom? Jag ses gärna! Kan du tisdag eller onsdag vid typ 17? Jag kan ju också fråga här på bloggen om någon annan vill hänga på. :)

    SvaraRadera
  3. Brösten är väldigt ömma, spända och mycket större. Pirrar och sticker i magen och har molande värk till och från :)
    Tisdag funkar bra för mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter lovande!

      Jag fick blod med Lutinuset nyss så för mig känns det kört och fruktansvärt jobbigt. Jag vet inte om jag pallar att ses nu när det känns så här :(: Kan vi höras om några dagar angående att ses?

      Radera
    2. Oj :( riktigt tråkigt att höra.
      Vi måste inte spika något. Om du vill kan du maila på anna@gnudi.se
      Ta hand om dig / A

      Radera
  4. Hej! Vad skönt att det fanns någon mer ruvare som du kunde träffa när IVF-träffarna inte lyckades bli nått förrän i slutet av sep. Det blev ju lite krångligare att hitta tid än jag trodde men jag förstod att det var viktigt för dig att träffa nån snart! Jag håller tummarna för att du inte kommer behöva någon IVF-träff ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack men nu verkar det ju dessvärre så ändå...

      Radera