tisdag 19 augusti 2014

Ruvardag 4

Det är märkligt hur tiden kan gå så jäkla långsamt när det gäller ruvningen men hur snabbt som helst när det gäller semesterna. Det är min sista semesterdag idag. Jag ska luncha på stan och gå på bio med en kompis. Det är i princip storm ute så det känns passande med bio.

Jag är hemskt irriterad och kommer på mig själv att fokusera på att bonussonen inte gör som han blir tillsagd. Han bäddar inte sin säng bland annat och han har slarvat bort sin husnyckel men vägrar att leta efter den. Jag blir irriterad på min sambo också för att han är så slapp i sitt sätt att uppfostra honom, han låter honom komma undan med att inte duscha även om om han tidigare sagt till honom att han ska göra det till exempel. Egentligen är jag nog mest orolig över att det är PMS som gör mig irriterad och så går det ut över familjen även om jag kan tycka att det är legitima saker som stör mig.

Förra gången fick jag mens på RD 10 och gången innan dess på RD 12. Första delmålet blir således RD 10.

4 kommentarer:

  1. Ja otroligt långsamt går det. Ruvardag 6 idag för mig och embryot är alltså 8 dagar gammalt nu då. Igår fick vi brev hem om att inget av våra 3 embryon som odlades för frysen klarade sig. Känns tungt. Dessutom känns det SURT, för dag 5 var på söndagen och kliniken hade stängt då, så isåfall skulle de frusit ned dem på dag 6! Och chansen är ju lite mindre att de överlever till dag 6, ändå... Så inget till frysen för att de ville vara lediga. Riktig deppdag igår. Tappade typ allt hopp om den lilla jag har i mig också när inget av de andra "syskonen" klarade sig. Jaja, man vet aldrig. Hoppas din dag var bättre! :) /E

    SvaraRadera
  2. Åh, förstår att det känns tufft men det är ju svårare för ägget att klara sig utanför livmodern så det kanske är det som gör susen för din lilla? Hoppas på det!

    Några symptom annars?

    SvaraRadera
  3. Ja man får ju hoppas på det, att miljön gör skillnaden. Men vi fick ut 11 bra och mogna ägg som alla befruktades med icsi och sen var det bara 4 som utvecklades bra och ja resten vet du ju. Det känns som att när alla 10 av de 11 inte klarade sig efter befruktning så, ja... Men som du säger, man får hoppas ändå! Det KAN ju hända. Har inga symptom alls egentligen, lite tröttare än vanligt, ömma bröst. Ingenting som jag relaterar till graviditet tyvärr haha. Tänker testa på måndag eller tisdag tror jag! Då är ju BIM. Tänker du hålla dig med testerna? /E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas på tycker jag!

      Jag kommer att testa på testdagen om jag inte fått mens innan dess. Vågar inte innan.

      Radera