onsdag 3 september 2014

5+0

Idag går jag (enligt Familjelivs app) in i vecka 6. Förmodligen är det minst 6 veckor kvar tills jag kan slappna av och sluta vara rädd för missfall. Jag hoppas på att det blir lite lättare efter VUL den 23:e september också.

Jag mår illa lite då och då men det är ingen större fara med det ännu. Jag reagerar på dofter, det var rätt tufft imorse på bussen när en dam som precis rökt satte sig bredvid mig. Jag märker också att det blir lite värre innan lunch så kanske får börja småäta på kex eller något.

Brösten är ömma, främst på kvällen. Eller kanske så är det för att BH:n åker av då  och det märks mer när jag släpper lös dem;)

Ibland, får någon sekund, så glömmer jag av att jag är gravid men så kommer jag på det igen och blir alldeles lycklig. 

2 kommentarer:

  1. Lustigt det här med symtom. Tyckte inte jag kände något (förutom en del växtvärk i början) förrän v 8 när illamåendet kom. Men så här i efterhand minns jag att jag de första veckorna hade jättesvårt att hitta en plats på pendeltåget varje morgon för att jag tyckte det stank urin överallt. Såg nog rätt skumt ut där jag gick och sniffade bland sätena och bytte plats med jämna mellanrum :) /Salt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ett helt galet luktsinne och det är rätt jobbigt. Det mesta luktar dessvärre inget vidare :(.

      Radera